אורי אורבך לאחמד טיבי: אתה עושה עצמך סתום. מוטב שתפשפש במעשיך

סערה במליאת הכנסת. השר אורבך התייחס לדברי ד"ר משאלי, שאמר שקשה לו לטפל בילדים פלסטינים. לטיבי אמר אורבך: "בתור רופא שעזר לרב המרצחים יאסר ערפת אני מפקפק במחויבות שלך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 15:34 כז בסיון התשעד

אורי אורבך לאחמד טיבי: אתה עושה עצמך סתום. מוטב שתפשפש במעשיך
אורי אורבך, צילום: אורי אורבך

סערה במליאת הכנסת. בתגובה לדברי ד"ר דוד משאלי, שאמר בסוף השבוע שקשה לו לטפל בילדים פלסטינים לאחר חטיפת שלושת הנערים מגוש עציון, שניים מישיבת מקור חיים, בו לומד בנו, דרשו חברי כנסת ערביים לדון בנושא בכנסת.

השר אורי אורבך התייחס לדברים וקרא את תשובת הממשלה, אך שוב ושוב נקטע על ידי צעקות של ח"כ אחמד טיבי. אורבך ענה בזעם לטענות כי אסור לרופא להתבטא כפי שהתבטא ד"ר משאלי: "ד"ר משאלי שיתף את הכתבת בהרהורי ליבו. הוא לא רמז שהוא מפסיק לטפל במישהו. הוא אמר כמבכה את מר גורלו שהוא הולך בדיכאון לנתח ילדים שמזוהה עם האויב. לא זכור לי שבשבועת היפוקרטס יש איסור לדבר. התגובה של טיבי מוכיחה שהוא לא שומע מה שהוא שומע או רואה".

אורבך טען שטיבי מפרש בכוונה את הטקסט אותו אמר ד"ר משאלי באופן עקום ואמר לטיבי: "אני מבין טקסטים בעברית קצת יותר טוב ממך. העברית שלך מתוקנת אבל המחשבה שלך מקולקלת".

עוד ענה אורבך לטיבי, שבסוף הוצא מאולם המליאה: "אתם עושים את עצמכם סתומים. הרופא לא מתנחל. הדעות שלו לא בהכרח ימניות. בתור רופא שעזר לרב המרצחים יאסר ערפת אני מפקפק במחויבות שלך. אתם עושים את עצמכם סתומים? מוטב שתפשפשו במעשיכם ובמי אתם תומכים".

הדיון בכנסת נעשה כאמור, לאחר דבריו של מנתח הלב, ד"ר דודי משאלי, לפיהם הוא מתקשה לטפל בילדים פלסטינים מחברון לאחר ששנים מחבריו של בנו לישיבה נחטפו. חבר הכנסת טיבי, יוזם הבקשה לדיון, אמר ביום שני האחרון "רופא זו שליחות לפני היותך יהודי או ערבי"

צפו בויכוח בין אורבך לטיבי:

צפו בראיון עם ד"ר משאלי: