אורי אורבך: ישראל צריכה להתייחס לקטאר כפי שמתייחסים לאיראן

מתקפה משמעותית מכיוונו של השר אורי אורבך נגד קטאר. "הכסף של הקטארים מסכן לא רק את ישראל, אלא יתפוצץ בפניו של העולם כולו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/07/14 10:46 ג באב התשעד

אורי אורבך: ישראל צריכה להתייחס לקטאר כפי שמתייחסים לאיראן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

השר אורי אורבך פותח במתקפה נגד קטאר, על רקע הניסיונות והגישורים מצדם בכוונה להגיע להפסקת אש ברצועת עזה, וקורא לעולם להוקיע את העובדה שהם תומכים במיליארדים בטרור. בדף הפייסבוק שלו כתב תחת הכותרת 'או ניימר או פצמ"ר' "מתחיל לעלות על העצבים היחס של העולם לקטאר. במנהרה אחת המיליארדרים המושחתים מעבירים כסף לחמאס, ומעל פני הקרקע הם מחזיקים את קבוצת הפאר ברצלונה עם כוכביה מסי וניימאר. מתחת לקרקע הם מעבירים בוכטות של כסף לאל-קאעידה, ומעל הקרקע הם מחזיקים את ערוץ אל ג'זירה. מתחת לאדמה מנהרות תופת במימון נסיכות הנפט, ומעל האדמה הם יארחו במקביל את המונדיאל ב-2022 ואת חאלד משעל. אולי בכלל יתנו לו לבעוט את בעיטת הפתיחה."

לדבריו "ישראל צריכה לפעול באמצעים כלכליים ודיפלומטיים נגד המשחק הכפול הזה. הפעילות הכלכלית-תקשורתית של הקטארים נותנת להם לגיטימציה ודימוי כאילו מדובר באנדורה או באיזו נסיכות מערבית סימפטית שעושה גוד-טיים לעולם: קצת כדורגל, קצת חופש עיתונות ואפילו שירותי-תיווך להפסקת אש. זה מאפשר לעולם להעלים עין מהמיליארדים שזורמים לגורמים הכי מסוכנים והכי מלוכלכים בעולם"

"ישראל צריכה להתייחס לקטאר ולמפעלות הטרור שלה כפי שמתייחסים לאיראן", אומר השר אורבך בהתבטאות חריפה ביותר. "לקעקע את הלגיטימציה של התמיכה הכספית בארגוני הטרור האיסלאמיים. לפעול באירופה ובאמריקה נגד הבנקים והאינטרסים שהקטארים מחזיקים. לספר לעולם כי הכסף של הקטארים מסכן לא רק את ישראל, אלא יתפוצץ בפניו של העולם כולו".

"ובמילים פשוטות", הוא מסכם: "די עם המשחק הכפול. לא נקבל קטאר עילית שמממנת את עזה תחתית. או ניימאר או פצמ"ר".