אורי אורבך: אם המופרעות של השמאלנים לא זוכה לאזכור ודיווח היא לא קיימת

השר אורי אורבך זועם על כך שערוצי הטלוויזיה לא שידרו את הסרטון הוולגרי 'השואה מבקרת ביד ושם' וטוען "מדובר בפעולת תג מחיר שמאלנית. אחר כך מתפלאים שאין בישראל שמאל קיצוני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/14 10:20 ל בניסן התשעד

אורי אורבך: אם המופרעות של השמאלנים לא זוכה לאזכור ודיווח היא לא קיימת
אורי אורבך, צילום: אורי אורבך

השר אורי אורבך זועם על כך שהסרטון הוולגרי 'השואה מבקרת ביד ושם' אשר פורסם אתמול ב'כיפה' לא פורסם בכלי התקשורת המרכזיים במדינה. בפוסט בפייסבוק כתב אורבך כי "הטקסט, ובעיקר המיקום שבו נערך מופע האימים, הוא אחלה אייטם תקשורתי. ממש פעולת תג מחיר שמאלנית, ביזוי קודשי השואה לצרכים פוליטיים, פגיעה ברגשות כל אדם סביר. אבל רובכם לא שמעתם על כך כי זה לא שודר בשום ערוץ".

אורבך סיפר כי באחד מערוצי הטלוויזיה הכינו כתבה לחדשות והוא אף סיפק להם תגובה מצולמת אך הקטע לא שודר כלל כי כביכול לא היה מספיק חשוב ומעניין. "אחר-כך מתפלאים שאין בישראל 'שמאל קיצוני', אלא רק 'ימין קיצוני'", כתב אורבך בזעם.

"אם המופרעות השמאלנית לא זוכה לאיזכור ולדיווח, למחאה ולזעזוע, לא בבילעין, לא ב"יד ושם" ובעוד מקומות רבים - היא פשוט לא קיימת. לעומת זאת כל פעולה אלימה של מופרעי "תג מחיר" מימין, זוכה לאיזכורים ארוכים ומפורטים וכולם נדרשים בצדק לגנות בוקר וערב", הוסיף אורבך.

"אני יודע, לפעמים צריך להתעלם ו"לא לתת במה לפרובוקטורים", אבל זה צריך לפעול לכל הכיוונים. כשבכל מערכות החדשות יושבים אנשים שחושבים באותן תבניות - אתה מקבל אותן חדשות, ואותה התעלמות מחדשות אחרות. כשהם רואים שידיעה מסויימת "לא תופסת" (כי במערכת השנייה יושבים אנשים בדיוק בצלמם ובדמותם), גם הם לא מתעסקים בידיעה הזו. יש שפים שונים בתקשורת, אבל עדיין רובם עובדים לפי אותם מתכונים בדיוק. ולכן הכל באותו טעם", סיכם אורבך.