אורי אורבך: אין מקום לשריונים בבית היהודי

חברי הכנסת של הבית היהודי מגיבים לסכסוך המתוקשר בין מפלגתם לאיחוד הלאומי. מוטי יוגב: "מאמין שדרך האחדות תגבר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 17:24 ט בכסלו התשעה

אורי אורבך: אין מקום לשריונים בבית היהודי
אורי אורבך, צילום: אורי אורבך

הסכסוך המתוקשר בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. לאחר האיומים ההדדיים וההשתלחויות בין הצדדים, מגיבים חברי הכנסת של הבית היהודי לדברים.

השר אורי אורבך, הנחשב כאחד האדריכלים של החיבור בין המפלגות בבחירות הקודמות הבהיר כי אין מקום לשריונים לחברי תקומה. השר אורי אורבך הגיב על הדברים ואמר: ״אנשי תקומה מוזמנים להתמודד על מקומם כאחד האדם בפריימריז של הבית היהודי. בלי איומים, בלי פיצולים, בלי שיריונים. הם ח״כים מוכשרים ומסוגלים להיבחר ברשימה המשותפת של הבית היהודי״.

חברת הכנסת שולי מועלם הציגה דברים דומים: "כמו בבחירות האחרונות גם באלו המתקרבות חשוב להמשיך לפעול לאחדות בין תקומה והבית היהודי. אין מקום לשיריונים, נתמודד כולנו בפריימריז והציבור יגיד את דברו. בלי איומים ובלי פיצולים".

גם ח"כ מוטי יוגב התייחס לפרשה אך הציג עמדה פחות נחרצת: "הציונות הדתית היא קודם כל משפחה עם דרך חיים ועם דרך לחיים. כמו שאצלנו מחוברים לעם, לתורה, לארץ ולמדינה, כך גם בסופו של דבר נחבר בין המסגרות הפוליטיות. וכמו במשפחה, לפעמים גם מרימים את הקול אבל בסופו של דבר מתאחדים למען המטרות המשותפות שלשמם נבחרנו ובשמם אנו פועלים יחד. לפילוג יש חוקים משלו של קוטן ולאיחוד יש את חוקי הסינרגיה החיובית והגודל. אני מאמין שדרך האחדות תגבר".