אורית סטרוק: מקווה שבג"ץ לא יתערב במתווה עמונה

"אני רוצה להאמין שבג"ץ יהיה טיפה מתחשב, אחרי שהוא חייב להרוס בתים שאנשים בנו לפני 20 שנה ובסך הכל מעבירים אותם לחלקות אחרות שבעניינן אין שום פסק דין" אמרה סטרוק

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/12/16 20:36 יב בכסלו התשעז

אורית סטרוק: מקווה שבג"ץ לא יתערב במתווה עמונה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

היום הכריז יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כי עמונה תישאר על אותו ההר אך תועתק לחלקות סמוכות במסגרת שכלול והרחבה של מתווה נכסי נפקדים.

ח"כ לשעבר, אורית סטרוק אמרה לגלי צה"ל כי היא מקווה שבג"ץ לא יתערב במתווה שסוכם היום וכי הוא יצא אל הפועל כמתוכנן. "אני רוצה להאמין שבג"ץ יהיה טיפה מתחשב, אחרי שהוא חייב להרוס בתים שאנשים בנו לפני 20 שנה, בתים לתפארה, ובסך הכל מעבירים אותם לחלקות אחרות שבעניינן אין שום פסק דין; אני מאוד מקווה שלבג"ץ יהיה מספיק טעם טוב לא להיכנס לסוגיה הזאת".

על פי העיתונאי עמית סגל, מחר בצהריים צפויה להתקיים ישיבה מכריעה בלשכת ראש הממשלה שבה תשתתף נציגות עמונה. בכירים במאחז אומרים כי יש תקווה לכך שיתרחש פינוי לא אלים.

"המתווה יהיה הרבה יותר משמעותי ומשודרג ואנחנו מאמינים שתושבי עמונה ישמחו במתווה הזה" אמר גורם בממשלה המעורב בפרטי המתווה ל'כיפה'. "מה שסיכמנו הוא הרבה יותר ממה שדובר על אותן 3 חלקות. גם מבחינה משפטית וגם מבחינת המרחב, וגם מבחינת הזמן שעליו דובר בהתחלה כ-8 חודשים. אנחנו עדיין לא מוציאים את הפרטים כי סיכמנו שנדבר איתם קודם אבל לדעתי הם יקבלו אותו".