אורית סטרוק לכנסת

שרה אליאש, ממקימות "תקומה", מקווה שאנשי המרכז יזנחו את הדילים והקומבינות ויעדיפו לקדם את אורית סטרוק, יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, כחלק מהרשימה המאוחדת

חדשות כיפה שרה אליאש 14/11/12 09:54 כט בחשון התשעג

אורית סטרוק לכנסת
יחצ, צילום: יחצ

הייתי שותפה לימים הראשונים של הקמת תקומה. הייתה תחושה שקמה תנועה חדשה, נקייה ועניינית, תנועה המחוברת לרבנים ופועלת מכוחם בשטח. תנועה שבמרכז שלה ישבו אישים רציניים - וראשון להם חנן פורת זצ"ל. ישבתי בישיבות רבות במרכז, שמנה פחות מעשרים אנשים. לא זכורים לי דיונים או לחצים של כוחנות ודילים. תמיד עלו לדיון שאלות של התמודדות עם כובד המשימה של התנועה - החדרה ויישום של המשפט המפורסם "ארץ ישראל לעם ישראל עפ"י תורת ישראל".

מדרך הטבע, לפני בחירות היה קצת מתח. אך הכול נוהל בענייניות, מתוך תחושה של שליחות ומתוך כבוד למועמדים אורי אריאל וצבי הנדל, שלא קמו עוררין על חשיבותם וחיוניותם בכנסת.

בבחירות שלפני האחרונות ביקש ממני חנן - לאחר שצלח את המכשול של הסתייגות הרבנים מבחירת אישה - לתמוך במועמדותה של אורית סטרוק במקום השלישי מטעם תקומה ברשימה המשותפת, אחרי הנדל ואריאל. הסכמתי ברצון. כמדומתני שגם נחי אייל הסיר אז את מועמדותו על פי בקשת חנן.

מרכז תקומה גדל מאז, וההתרוצצויות בתוכו רבות יותר. איני יודעת מי מאכלס אותו היום, אך ברור שקשה לשמור על אותה אווירה משפחתית ויש יותר דילים ולחצים. מה שלא השתנה מאז הם חשיבותה וכישוריה של אורית סטרוק. בשבע השנים שחלפו מאז נהייתה מועמדותה יותר טבעית ויותר משמעותית.

בימים אלו של פריימריז בבית היהודי והתרוצצות סביב הרכבת רשימה בתקומה, יש אישה אחת חרוצה ומסורה שללא לאות ועוד בטרם נבחרה לכנסת עושה עבודה פרלמנטרית של כמה חכ"ים יחד. אישה שכדאי מאוד שתייצג אותנו בכנסת. זוהי אורית. כל מי שמכיר אותה יודע שמעטים האנשים המסוגלים להתהלך בנעימות ובחביבות כמוה, ועם זאת לעמוד על שלהם בתקיפות ובלי גמגום. היא מתאפיינת ביסודיות, חריצות, דיסקרטיות, נחישות ויושרה. זן נדיר. בזכות יושרתה ויסודיותה, אורית זוכה להערכה ולשיתוף פעולה גם מצדם של מתנגדים לדעותיה.

לא תשמעו את אורית דוחפת את עצמה, מציגה את יתרונותיה. במקביל לעבודתה הציבורית היא שומרת על צנעתה וצניעותה. אני רוצה להאמין שעדיין, מעבר ללחצים ולפוליטיקות הפנימיות, מעבר לחשבונות - חשוב לכולם שהאנשים שייבחרו יהיו הטובים והמתאימים ביותר. בסקאלה הזו, מקומה של אורית לדעתי הוא בראש החבורה, שנייה רק לאורי אריאל.

הרשימה המשותפת לבית היהודי ולמפד"ל צריכה להיות אטרקטיבית כדי שתוכל להחזיר בוחרים שערקו. כמי שמייצגת בהתנהלותה ובאישיותה את הטוב והיפה בציונות הדתית - שילובה של אורית ברשימה תחזק מגמה זו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן