אורית סטרוק לכיפה: הסכנה האמיתית בבחירות אינה ממשלת שמאל

בראיון ל"כיפה" אומרת חברת הכנסת סטרוק כי הסכנה האמיתית במערכת הבחירות אינה הקמת ממשלת שמאל אלא הקמת ממשלת נתניהו עם השמאל, שתפגע אנושות בציונות הדתית ובמדינה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/02/15 14:33 טז בשבט התשעה

אורית סטרוק לכיפה: הסכנה האמיתית בבחירות אינה ממשלת שמאל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסכנה אינה הקמת ממשלת שמאל של בוז'י וציפי, הסכנה האמיתית מגיעה דווקא מנתניהו, אומרת בראיון ל'כיפה' חברת הכנסת אורית סטרוק, בעקבות שבוע של סקרים קשים לבית היהודי שמנבאים למפלגה רק כ-12 מנדטים.

"הבוחרים אידיאליסטים מדי וטועים בהבנת המצב הפוליטי", היא מחמיאה לבוחרים אך מבהירה כי הם טועים. "הבוחרים חושבים שהסכנה הגדולה היא שבוז'י ירכיב את הממשלה הבאה, מכיוון שזה מה שעולה לראש כשרואים את המחנה השמאלני הופך ל'מחנה הציוני', את הפעילות המשמעותית של V15 ואת התקשורת המגוייסת שעושה כל מה שהיא מסוגלת כדי לפגוע בנתניהו ובבנט".

"חייבים להבין, אין שום סיכוי שבוז'י יקים ממשלה, הסכנה היא שבוז'י ישב בממשלה. השאלה המרכזית אינה האם נתניהו ירכיב ממשלה אלא עם מי הוא ירכיב אותה. הסכנה היא שתהיה ממשלה עם נוכחות משמעותית של השמאל במקום ממשלה ימנית. כדי שתהיה ממשלה ימנית חייבים בית היהודי גדול, גוש ימין גדול מימין לנתניהו".

"הסקרים משקפים את החשש של הקהל", עונה סטרוק על השאלה מדוע הסקרים מנבאים נפילה משמעותית לבנט בבחירות, כשבפועל הוא יצליח כרגע לפחות במקרה הטוב להישאר עם מספר דומה של מנדטים לגודל של הבית היהודי כיום. "יש התגייסות מאוד יפה וראויה של הקהל הימני למנוע ממשלת שמאל אבל הוא טועה בכיוון. הוא מאוד רוצה למנוע הקמת ממשלת שמאל אבל הוא ימצא עצמו בממשלה שיש לה אולי ראש ימני אבל שתי ידיים שמאליות".

ומדוע הסקרים ירדו? "היו כמה פרמטרים. פרשת אוחנה היא בוודאי אחת מהם אבל יש משקל לא פחות חשוב להתנהלות של השמאל שמצליחה להפחיד את הימין". סטרוק מבהירה כי "נתניהו מעדיף להכניס גם מפלגות שמאל לקואליציה כדי ליצור תעודת הכשר מול העולם. האחריות הציבורית שבאה לידי ביטוי בשבוע האחרון בעליה של הימין בסקרים צריכה לבוא לידי ביטוי בעליה של הבית היהודי. השאלה המרכזית של הבחירות היא מי יהיה הגורם המשפיע בתוך הממשלה שנתניהו יקים.

"אגב", אומרת סטרוק, "באותה מידה בה יש חשש מפני ממשלת נתניהו שמאלנית מדינית, יש גם חשש מפני ממשלה שמאלנית ברמה הדתית. נתניהו יכול להחליט שהוא מצרף את 'יש עתיד' כשותפים המרכזיים ומי שיכול לעצור את הסכנות הללו הם רק הבית היהודי אם היא תהיה מפלגה גדולה".

בראיון מצולם שהעניק אלי ישי ל'כיפה' לפני כשלושה שבועות אמר יו"ר יחד כי מבחינתו הם לשון המאזניים שאיתו ירכיב נתניהו את הממשלה. סטרוק מצידה לא מהססת לומר שאין שום סיכוי שהדבר נכון. "עם שלושה מנדטים (ללא ברוך מרזל שכנראה ילך לאופוזיציה ח"ג) 'יחד' לא יכולה להיות לשון מאזניים. זה לא אפשרי. יכול להיות שאם הם יעברו את אחוז החסימה הם יצטרפו לממשלה, אבל הם לא אלו שיקבעו את האופי שלה ואת המשקל הסגולי שבה. רק מפלגות גדולות משחקות במגרש הזה. המשחק האמיתי הוא עם מי ירכיב נתניהו את הממשלה, וזה בוודאי לא 'יחד'. זו חייבת להיות מפלגה גדולה שיש לה כוח פוליטי משמעותי".