אורית סטרוק: ההצעה שהציעו לנו אומרת "עופו לנו מהעיניים"

אורית סטרוק התייחסה להצעות הבית היהודי במשא ומתן עם תקומה ואומרת "עם ההצעה שמגיעים עכשיו היא הצעה שבאה לומר 'עופו לנו מהעיניים'".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/12/14 11:11 כב בכסלו התשעה

אורית סטרוק: ההצעה שהציעו לנו אומרת "עופו לנו מהעיניים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ אורית סטרוק לא מרוצה מהצעות בנט במשא ומתן בין הבית היהודי לתקומה. לפני זמן קצר אמרה סטרוק לקלמן ליבסקינד בגלי ישראל כי הפעולות האחרונות הן "אולי כדי להיפרד מאיתנו" וגם התייחסה לנושא המשא ומתן עם אלי ישי ולידיעה בנוגע להתייעצות סיעתה עם 'מועצת חכמי התורה' של תקומה.

בנוגע לתחושותיה הבוקר בעניין ריצה משותפת אמרה סטרוק "אני חושבת שבכלל לא רוצים, אחרת לא היו מציעים הצעות כאלה מעליבות בהיבט המספרי. עם ההצעה שמגיעים עכשיו היא הצעה שבאה לומר 'עופו לנו מהעיניים'".

לשאלה האם התחושה היא שאינם רצויים אמרה סטרוק "נכון לעכשיו עם ההצעות המעליבות שהוא (בנט) מציע ועם ההוצאת דיבה האחרונה הזאת, זאת התחושה, כן".

"הרעיון הזה קיים איפה שהוא ברקע אבל אנחנו לא מנהלים שני משאים ומתנים במקביל. אנחנו לא מנהלים כרגע משא ומתן עם אלי ישי, אנחנו מנסים למצות את המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי", אמרה סטרוק.

לגבי הידיעה האחרונה של בנט בדבר 'מועצת חכמי התורה' של תקומה אמרה סטרוק כי הדברים נאמרו "אולי כדי להיפרד מאיתנו. אולי כדי לקחת את הסיעה הבאה למקומות אחרים שהסיעה היוצאת לא היתה בהם. אני וכל חבריי, למרות שיש לנו אופציות אחרות ולמרות שיש לנו סקרי עומק שמראים שיש לנו סיכוי גם בהליכה נפרדת, אנחנו עדיין מעדיפים את האחדות. אני חושבים שיש חשיבות מאוד גדולה שהמחנה הדתי לאומי ייתן לעצמו מכפלת כח כפי שעשינו בכנסת היוצאת, זה היה מצוין וזה צריך להימשך ולהתעצם".

לסיום אמרה סטרוק "אני קוראת לחבריי במפלגת הבית היהודי להתעשת וללכת לאותה המתכונת שהלכנו בה בקדנציה היוצאת".