אורח הכבוד בוועידת האיחוד הלאומי: נפתלי בנט

119 חברי מרכז המפלגה יפגשו לדיונים בנושאים אקטואליים ולאחר מכן יתקיים ערב גאלה בהשתתפות יו"ר הבית היהודי. אופיר סופר ל'כיפה': "אני מקווה שנרוץ ביחד ואני מקווה שיהיה איחוד"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/10/16 16:57 כג בתשרי התשעז

אורח הכבוד בוועידת האיחוד הלאומי: נפתלי בנט
Yossi Zeliger/Flash90, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ועידת האיחוד הלאומי הראשונה תתקיים ביום ראשון הקרוב בירושלים. כיום יש 119 חברי מרכז במפלגה שינכחו בשלב הראשון של הועידה בה יתקיימו דיונים בנושאים מרכזיים שנבחרו על ידי חברי המרכז. בחצי השני של הועידה יתקיים ערב גאלה בנוכחות שר החינוך, נפתלי בנט, ובכירים בציונות הדתית.

נושאי המושבים בועידה נבחרו על ידי חברי המרכז כנושאים המרכזיים והחשובים למפלגה. שלושת הנושאים העיקריים הם: ארץ ישראל, דת ומדינה ונושאים חברתים פריפריאליים. יתקיימו דיונים ספציפיים בסוגיית הריבונות ביו"ש, החלת ריבונות ונורמאליזציה משפטית בשטחים, דו"ח אדמונד לוי, ההתיישבות הבדואית בנגב. בנושאי דת ומדינה ייערכו דיונים בסוגיות: השבת במרחב הציבורי של מדינה יהודית, פתיחת עסקים בשבת, חוק השבת, זהות יהודית בצה"ל, מעמדה המתערער של הרבנות הצבאית והרב הצבאי, מתווה הכותל, קירוב יהדות ארה"ב ועוד. בתחום הפריפריה החברתית והגיאוגרפית יידונו נושאים כמו אינטגרציה והשתלבות מגזרים, צדק חלוקתי, תשתיות, תחבורה ציבורית, תרבות, חינוך והגרעינים התורניים בפריפריה.

"הועידה היא ועידה אידאולוגית רעיונית, היא לא מתעסקת בבירוקרטיות ופרוצדורות שמאפיינות ועידות שאנחנו מכירים ממפלגות אחרות". אומר אופיר סופר, מנכ"ל המפלגהבתשובה לשאלה האם תעסוק הוועידה גם בנושאים קונקרטיים כמו פינוי עמונה.

סופר ומדגיש כי עד היום התקיימו מפגשים של חברי מרכז המפלגה וזו "הפעם הראשונה שאנחנו עושים ועידה כזו, עם סדר יום ונושאים קונקרטיים. הרעיון הוא לדון בנושאים שאנחנו עשויים לפגוש אותם בשנה הקרובה, אתגרים שאנחנו הולכים להתמודד איתם או שפגשנו בשנה האחרונה. קצת להסתכל על הדברים מבחוץ, לא להתנתק יותר מדי מהמציאות, בחרנו נושאים שהם על גבול האופרטיביים להגדרתי. בהקשר של סוגיית עמונה, אני מניח שיהיה קשה לדלג על הנושא הזה וגם לא נכון לדלג עליו. אנחנו תומכים כמובן בהובלת חוק ההסדרה שמובילים בצלאל ושולי, השר אורי אריאל היה הראשון לדעתי שתמך בחוק. העמדה שלנו היא די ברורה בהקשר הזה".

תפרשו מהממשלה אם עמונה תפונה?

"אנחנו נמצאים כרגע בשיאו של המאבק. הדרישה שלנו היא שתהיה הסדרה של עמונה ברמת המיקרו והסדרה של כלל ההתיישבות ברמת המאקרו. הדרישה שלנו היא חדה וברורה. אני לא יודע להגיד על החלטות תיאורטיות כרגע של 'מה יקרה אם', הועידה עשויה להיות מושפעת מזה. השאלה 'מה יקרה אם' פחות עומדת על סדר היום, אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים שיקרה עכשיו".

בנט יגיע לחלק השני של הועידה, על מה הוא עומד לדבר?

"חלק מהמסר שאנחנו רוצים להעביר הוא מסר של אחדות, אנחנו פועלים ביחד, אנחנו רוצים להעמיק את שיתוף הפעולה, אנחנו מבינים את תפקידנו בכוח בהקשרים ההתיישבותיים ובהקשרים אחרים, החיבור עם הבית היהודי הוא חיבור חשוב ואנחנו היינו רוצים להמשיך אותו. אני חושב שעצם הנוכחות של נפתלי היא חלק מהעניין. על מה הוא ידבר- הוא יחליט".

זה אומר שיהיה איחוד, שתרוצו ביחד?

"אני מקווה שנרוץ ביחד ואני מקווה שיהיה איחוד. בהקשר של הפרטים, איך ומתי, כרגע אין צורך לדבר על זה, ברגע שיש רצון טוב הכל קורה" אומר סופר.

(צילום: האיחוד הלאומי)



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן