אורחים בלתי קרואים? סיעת מרצ ביקרה בעמונה

תומכים חדשים בהתיישבות? כנראה שלא. חברי מרץ, בהדרכתם של אנשי שלום עכשיו, ביקרו היום בעמונה. ח"כ גלאון כינתה את היישוב כ-"שוד מאורגן של אדמות פלסטיניות פרטיות". ח"כ סמוטריץ: "כלי מחאה לגיטימיים ע"מ לקדם את האג'נדה בה הם מאמינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/16 13:19 ה בחשון התשעז

אורחים בלתי קרואים? סיעת מרצ ביקרה בעמונה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

ביקור מפתיע בעמונה. חברי סיעת מרץ וחלק מארגון השמאל 'שלום עכשיו', הגיעו היום (ראשון) לסיור בישוב עמונה, על מנת לבחון מקרוב את המקוםשהם מרבים לדבר בגנותו ולדרוש את הריסתו.

במהלך הסיור צייצה, יו"ר הסיעה, זהבה גלאון וכתבה: "עכשיו בעמונה. שוד מאורגן של אדמות פלסטיניות פרטיות שהממשלה עושה כל מאמץ כדי למנוע את הפינוי שלהם". עוד לפני הסיור, אמרה גלאון כי "מרצ מתכוונת לצאת ולסייר בעמונה עם אנשי שלום עכשיו, ולעמוד מקרוב על המיקום המתוכנן להקמתה במידה ותפונה. אנו מוחים על התנהלות הממשלה, ששוב ביקשה מבג"צ לדחות את הפינוי של המאחז, ובכך נותנת פרס לעבריינות פוליטית והשתלטות על קרקעות פרטיות של פלסטינים. ממשלת ישראל מבקשת להכשיר את העבריינות הזו דרך חוק ההסדרה ולעקוף את קביעות בג"צ שההתיישבות שם אינה חוקית".

(צילום: צילום מסך מטוויטר)

ח"כ מיכל רוזין ממרצ אמרה גם היא במהלך הסיור כי "לא ניתן לממשלה להמשיך לגזול אדמות ולהרחיק אותנו מכינון ביטחון בר קיימא עבור כל אזרחי מדינת ישראל שחיים בגבולות החוקיים. אין שום דבר ציוני או הירואי בכיבוש. שליטה על עם אחר זה עוול שאינו יהודי, לא ציוני ובטח שלא דמוקרטי".

אבי בוסקילה, מנכ"ל 'שלום עכשיו' שיזמה את הסיור, אמר: "נגיע היום למאחז עמונה כדי להגיד בקול ברור - אין אזרחים בישראל שהם מעל לחוק וכדי לקרוא לממשלה להפסיק עם התרגילים ולעמוד בהחלטת בגצ מלפני שנתיים. אנחנו קוראים למתנחלים - בואו הביתה, ישנם מספיק מקומות ליישב בגבולות 67".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שלח 'עקיצה' למבקרים המפתיעים בעמונה ואמר: "אני שולח את ברכותיי לארגוני השמאל שהבינו שבמקום לעקוף את הכרעת הרוב במדינת ישראל ולצאת למסע הכפשות בעולם הם משתמשים בכלי מחאה לגיטימיים ע"מ לקדם את האג'נדה בה הם מאמינים".