"אורות בנות" יפתח תחת אבטחה

משרד החינוך הורה לעיריית בית שמש לפתוח את בית הספר, תחת אבטחה – ולא להכנע ללחץ החרדים. מפקד משטרת בית שמש: נציב במקום כוחות – כל זמן שיידרש לכך

חדשות כיפה אורי פולק 31/08/11 09:45 א באלול התשעא

"אורות בנות" יפתח תחת אבטחה
אילוסטרציה : MC Quinn-cc-by, צילום: אילוסטרציה : MC Quinn-cc-by

משרד החינוך לא התקפל בפני הלחץ החרדי והחליט לפתוח את בית הספר "אורות בנות" בבית השמש, חרף עמדת העירייה. אתמול (ג') הוציא המשרד מכתבי אזהרה לעיריית בית שמש, בהם הודגש כי עליהם לפתוח את בית הספר מחר, עם פתיחת שנת הלימודים.

כפי שדווח בכיפה, במהלך החודשים האחרונים מנסים גורמים חרדים קיצוניים בבית שמש להתנגד, גם באלימות פיזית, לפתיחתו של בית הספר "אורות בנות" לדתיות לאומיות. החרדים אף איימו על ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, במטרה שלא יאפשר את פתיחת בית הספר הדתי לאומי במקום, כיוון שלטענתם הובטח להם מראש כי במוסד ילמדו רק תלמידים ולא תלמידות. הורי התלמידות טוענים כי מדובר במבנה שיועד להם מראש ואושר על ידי משרד החינוך - ואם ראש העירייה יתקפל בפני הלחץ החרדי, הם ישבתו ולא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה.

מנגד טוענת עיריית בית שמש כי דווקא ההורים הדתיים-לאומיים הפרו סיכום קודם עם ראש העיר, בכך שבכוונתם לפתוח במקום בית ספר לבנות ולא בית ספר לבנים. העירייה טוענת כי ההורים פלשו למקום שלא כחוק, כיוון שהמקום לא הוקצה להם, וכי בידי העירייה "מידע מודיעיני" מהמשטרה המצביע על כך שנשקפת סכנה של ממש לתלמידות, במידה ובית הספר ייפתח, מפני מעשי אלימות מצד גורמים קיצוניים באזור.

אתמול קיימו ועד הורי בית הספר פגישה מיוחדת עם מפקד המשטרה בעיר, סגן ניצב קובי כהן, שהתנער מטענת העירייה ואמר כי המשטרה יכולה להבטיח את שלום התלמידות במידה ותידרש לכך. "יש לי גיבוי להציב כוחות משטרה בבית הספר כל זמן שיידרש לכך", אמר כהן להורים. במקביל לפגישה התקיימה באזור בית הספר הפגנה של כמה מאות מתושבי בית שמש, התומכים בעמדת ההורים הדתיים-לאומיים.