אורבך: צעירי הציונות הדתית צריכים להגדיר מחדש את תפקידנו

צעירי "הבית היהודי" חגגו את נר ראשון של חנוכה במופע של הסטנדאפיסט יאיר אורבך, יחד עם השר אורי אורבך, שאמר כי "רוב המהפכות התחילו בשני אנשים ששתו יחד כוס תה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/11/13 17:28 כה בכסלו התשעד

אורבך: צעירי הציונות הדתית צריכים להגדיר מחדש את תפקידנו
יחצ, צילום: יחצ

צעירי הבית היהודי חגגו אמש (ד‘) נר הדלקת נר ראשון של חנוכה עם מופע סטנדאפ פוליטי מיוחד של יאיר אורבך, שהגיע משופם, בדומה לשר לאזרחים ותיקים אורי אורבך שהוא ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך השתתפו באירוע. את האירוע ארגנו יוחאי רביבו, מאיר פרייליכמן, ינקי גוטהלף, יעקב שטרן ואריאל אדרי ואירח אותו יונתן דובוב במועדון ה"גולה" בפתח תקווה.

מלבד הבדיחות על הדתיים, יאיר אורבך הקדיש חלק מהמופע לענייני המפלגה, כמו היכרותו עם חברי הכנסת.("ישנתי במיטה של ח"כ יוני שטבון", עם דגש על העובדה "כשהוא לא היה שם").

"כל אחד משפיע או לא משפיע מהמקום בו הוא נמצא", אמר השר אורי אורבך לצעירים, בהתייחסו לפטירת אריק איינשטיין. "צריך לנצל את היכולת להשפיע כל אחד מהמקום בו הוא נמצא. המקבילה היהודית לשיר 'אני ואתה נשנה את העולם' היא 'לעולם יאמר אדם בשבילי נברא העולם' - בדרך שלי. רוב המהפכות התחילו בשני אנשים ששתו תה. בראיה היסטורית פוליטית עברנו משהו לפני שנה שהוא הרבה יותר משמעותי ממה שחושבים. הסיפור זה חזרה לחיים פוליטיים של הציונות הדתית, והצורה בה שבנו לפוליטיקה מובילה לשינויים. בטח שלצעירי הבית היהודי יש מה לתת - להגדיר מחדש את התפקיד של הציונות הדתית".

ואילו מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך אמר כי, "הפעילות כאן היא חלק ממה שהתחיל בפריימריז. זאת סנונית ראשונה של פעילות הצעירים שאנחנו לוקחים בה חלק".