אורבך וסלומינסקי מתנגדים לתוכנית הקיצוצים של לפיד

השר אורי אורבך ביקש לכנס באופן דחוף את "הבית היהודי" כדי שתתנגד לתקציב שהציע שר האוצר לפיד. יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי, טוען כי "הפגיעה המעמד הביניים קשה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 16:51 כז באייר התשעג

אורבך וסלומינסקי מתנגדים לתוכנית הקיצוצים של לפיד
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, מותח היום (ג‘) ביקורת על הקיצוצים הצפויים בתקציב המדינה, אותם מוביל שר האוצר יאיר לפיד, וטוען כי הוא ”מעריך את לפיד, אבל הפגיעה במעמד הביניים היא קשה“.

סלומינסקי אמר היום כי הוא מצפה משר האוצר להציג בפני ועדת הכספים כיוונים חדשים לקיצוץ. ”כאדם שלא בא מתוך המערכת, אני מקווה שיוכל להציג בפנינו רעיונות חדשים ולא את הטיעונים הרגילים והשבלוניים שקיימים באוצר“, אמר סלומינסקי.

”טרם הוצגה בפני טיוטת התקציב, אך כאשר היא תגיע לידי הועדה שבראשותי, מוקצבים לנו 50 יום לדון ולשאול את השאלות הקשות. אחת מהשאלות הקשות היא מדוע מעלים את מס ההכנסה ב-1.5%? זוהי העלאה קשה אשר פוגעת בשכבות החלשות. מדוע לא לוקחים מאותן חברות שמקבלות ממדינת ישראל הון עתק מתחכומי מס“, טען יו“ר ועדת הכספים.

גם שר הגמלאים אורי אורבך התנגד לחלק מגזרות הקיצוץ והחליט לכנס בדחיפות את סיעת ”הבית היהודי“ על מנת להתנגד לתקציב המוצע. אורבך אמר היום כי ”אנחנו לא נשאיר את הקשישים לבד אל מול הגזרות האכזריות של פקידי האוצר“.