אורבך: הגרעינים התורניים הם סמל לשותפות בחברה הישראלית

עשרות מנהלי גרעינים תורניים הגיעו לכנס כדי להודות לסיעת "הבית היהודי" על פעילותה להעברת תקציב לפעילותם. השר הרשקוביץ קרא למנהלים להיכנס לעשייה פוליטית בשורות המפלגה

חדשות כיפה אורי פולק 20/03/12 17:36 כו באדר התשעב

אורבך: הגרעינים התורניים הם סמל לשותפות בחברה הישראלית
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

עשרות מנהלי גרעינים תורניים מארגון "קרן קהילות" השתתפו אמש (ב') בדיון שנערך בכנסת, זאת כדי להביע תודה לחברי סיעת "הבית היהודי" על העברת תקציב של כ-11 מיליון שקלים לפעילותם - במהלך שהובילו חברי הסיעה בחודש האחרון.

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, הדגיש כי "הגרעינים התורניים הם מהמפעלים הבולטים של הציונות הדתית ונציגיהם באו להודות לסיעה על התמיכה והשותפות לאורך השנים. אנחנו מאמינים בשותפות בחברה הישראלית בכל התחומים והגרעינים הם סמל לשותפות זו".

גם יו"ר המפלגה ושר המדע והטכנולוגיה, הרב דניאל הרשקוביץ, ציין בדיון כי הוא ביקר בלמעלה מ-150 גרעינים תורניים וראה בהם כיצד עוסקים בציונות אמיתית ויוצרים את החיבור בין עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. הוא קרא לנציגי הגרעינים להשתלב בעשייה הפוליטית באמצעות המפקד שיחל בקרוב, כדי להרחיב את שורות התנועה הדתית-לאומית.

ח"כ זבולון אורלב הדגיש כי "הגרעינים התורניים הם חיל חלוץ של הדור החדש בציונות הדתית הרואה בהשתלבות בחברה הישראלית בצורך לתרום למערכת החינוך ולחברה ערך ציוני דתי נעלה. אני רואה מפלסי דרך חדשה בהגשמת משנת הציונות הדתית ודרך תורה ועבודה".

שי תובל, מנכ"ל "קרן קהילות", ציין כי "היום, מפעל הגרעינים התורניים זוכה להכרה ולתמיכה של חלק נכבד ממשרדי הממשלה אך מצב זה לא היה מתאפשר בלי אנשי המפד"ל אשר לפני כ-15 שנה האמינה בשליחות החשובה זו והיו מהראשונים שתמכו בה". לדבריו, "גם היום, סיעת 'הבית היהודי' ממשיכה להוביל ולחזק את פעילות הגרעינים ועל כך אנו מודים לכל חברי הסיעה על הפעילות בשנים האחרונות ומקווים כי נמשיך יחד למנף ולהרחיב אותה".