אורבך: דבריו של הרב עובדיה מחזקים את הצורך בשינוי הרבנות

השר אורי אורבך טוען כי "הגידופים, האיומים והקיצוניות המטורללת" מוכיחים את הצורך ברוח חדשה ברבנות הראשית, על ידי "רבנים שרואים במדינה את ראשית צמיחת גאולתנו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/06/13 08:35 ט בתמוז התשעג

אורבך: דבריו של הרב עובדיה מחזקים את הצורך בשינוי הרבנות
יחצ, צילום: יחצ

השר אורי אורבך מתייחס היום (ב‘) לסערה סביב הרבנות הראשית והרב דוד סתיו, בעקבות דבריו של הרב עובדיה יוסף ממוצאי השבת האחרונה.

בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טען אורבך כי ”כל המהומה סביב בחירת הרב הראשי רק מחזקת את מה שיהודים רבים יודעים כבר מזמן: צריך רוח חדשה ברבנות הראשית. בלי "ההתבטאויות" (שהן בעצם גידופים ואיומים), בלי המינויים המשפחתיים של ש"ס, בלי הקנאות והקיצוניות המטורללות, בלי הלחשנים והבחשנים באיצטלת קדושה, בלי ההשפעה המצמיתה של החברה החרדית על הרבנים הראשיים“.

”אנחנו רוצים רבנות ראשית שדואגת למתגיירים, ולשומרי הכשרות והשמיטה, רבנים שרואים במדינה את "ראשית צמיחת גאולתנו", שפועלים בחן ובחסד למען כבוד השבת ואהבת התורה“, הוסיף אורבך, ”זה כל-כך פשוט, אלמנטרי, שצריך להיות פנאט אמיתי כדי לא להבין את זה“.

גם הרב דוד סתיו התייחס לראשונה באופן אישי להתקפות נגדו וביקש ”להודות באופן אישי על אלפי המיילים, סמסים וטלפונים שקבלתי היום מרבנים, אישי צבור ורבים מכם, כדי לחזק אותי ואת משפחתי לנוכח ההתקפות האישיות כנגדי. אינני לוקח את החיבוק הזה כמובן מאליו ומודה לכל אחד ואחת מכם מקרב לב“.

בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, ציין הרב סתיו כי הוא ”נקרע מהאוירה המפלגת שנוצרה סביב הבחירות לרבנות הראשית, אולם כאשר בחרתי לצאת לדרך זו, שמתי לפניי לא את עצמי, אלא את דרכה של תורה ואת השליחות שבהשבת דרכו של הראי״ה קוק זצ״ל אל הרבנות הראשית“. לדבריו, ”אלו ימים לא פשוטים עבורי ועבור משפחתי ועל כן מודה אני לכם על החיזוק והתמיכה. אמשיך לעשות הכל בכדי לחבר בין עם ישראל למורשתו ותורתו ולהבטיח קירוב לבבות בין דתיים, חילונים, חרדים, אשכנזים, ספרדים וכל בית ישראל“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן