אורבך: את הנאמנות של הליכוד להתיישבות אפשר למצוא בגוש קטיף

לאור הביקורת שנשמעת הבוקר כלפי הבית היהודי מצד גורמים בליכוד, אומר מנכ"ל הבית היהודי: "מי שמפנה את ארץ ישראל שלא ידבר בשמה. שבו בצד ותתביישו, מגרשי יהודים שכמותכם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/12/16 12:13 ה בכסלו התשעז

אורבך: את הנאמנות של הליכוד להתיישבות אפשר למצוא בגוש קטיף
דוברות, צילום: דוברות

מנכ"ל מפלגת הבית היהודי זועם על האשמות כלפי הבית היהודי מצד גורמים בליכוד. "ראיתי שהליכוד תוקף אותנו (!) על חוק ההסדרה ההיסטורי שהבאנו" כתב אורבך בעמוד הפייסבוק שלו.

"האמת, מה יש להגיד. את הנאמנות של הליכוד להתיישבות אפשר למצוא בכל מקום: בגוש קטיף, אותם עקר הליכוד ברגישות ובנחישות, תוך דה לגיטימציה למתיישבים. כאשר העומד בראשו כיום הצביע בעדה בכנסת. בפינוי סיני עד היהודי האחרון ויצירת תקדים של גירוש יהודים מארצם, במסירת חברון ע״י נתניהו, בהסכם חברון המביש, בהקפאת היישובים ממנה לא התאוששנו עד היום, בהפסקת הבנייה בירושלים עיר בירתנו".

אורבך המשיך ואמר "בנאום בר אילן של נתניהו , שבו נשבע נתניהו להקמת פלסטין השלמה, מה שהביא ומביא עלינו לחץ בינלאומי אדיר ושמט את דרישתנו לאחיזה ביהודה ושומרון. וכעת- בנסיונות של נתניהו ושותפו ליברמן למנוע את חוק ההסדרה כי ״יביא אותנו להאג״, שהפעם לא צלח כי הבית היהודי היה חזק, ועקבי, ולא וויתר".

"מי שמפנה את ארץ ישראל שלא ידבר בשמה של ארץ ישראל. שבו בצד ותתביישו, מגרשי יהודים שכמותכם" חתם אורבך.

במטה הלאומי בליכוד הוציאו היום הודעה ביקורתית במיוחד כלפי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תחת הכותרת "כניעתו של בנט".

"בחודשים האחרונים המטה הלאומי בליכוד יחד עם שותפים רבים הוביל מהלך אמיץ להעברת חוק ההסדרה. עשרות שרים וחכי״ם ביקרו בעמונה ובעופרה, קיימנו כנסים,החתמנו רוב מוחלט (26) של חברי סיעת הליכוד לתמיכה בחוק ההסדרה והיינו שותפים פעילים לניסוחו. כן גם לסעיף עמונה" כתבו חברי המטה.

"המהלכים שלנו גררו את נציגי הבית היהודי לפעול בנושא למרות שבתחילת הדרך גם הם לא האמינו שיש סיכוי - לא לעמונה ולא לחוק ההסדרה. אנחנו האמנו וממשיכים להאמין. לאכזבתנו הרבה נפתלי בנט נכנע ללחצים במקום לשלב ידיים עם גורמים לאומיים בליכוד להציל גם את עמונה. מאכזב עוד יותר לשמוע כיצד כעת הוא מוכר לציבור סיפור כאילו מדובר בהישג אישי שלו. יש כאן הישג חשוב להתיישבות,אולם היה ניתן להשיג יותר ולהציל גם את עמונה".

מפתיע שהמטה הלאומי לא בחר לפנות בטרוניה כלפי ח"כ מהליכוד, בני בגין, שלולא התנגדותו העברת חוק ההסדרה כולל סעיף 7 הייתה ככל הנראה מתאפשרת, המטה גם לא מתח ביקורת כלפי נתניהו שלא אחת דחה את ההצבעות על החוק והעמיד קשיים בפני הבית היהודי וגורמים בליכוד.