אורבך: אנחנו לא נהיה הסמרטוטים של החרדים

לשר אורי אורבך נמאס מהיחס המזלזל של חרדים - ובראשם אנשי ש"ס - כלפי הציונות הדתית: "הציבור הציוני דתי ונציגיו לא יהיו למרמס מפני תגרת לשונם וידם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/10/13 16:26 יג בחשון התשעד

אורבך: אנחנו לא נהיה הסמרטוטים של החרדים
יחצ, צילום: יחצ

השר אורי אורבך (”הבית היהודי“) יוצא היום (ה‘) נגד ההתקפות החוזרות ונשנות מצד אנשי הציבור החרדי ובראשם אנשי מפלגת ש“ס, לאור הביזיונות שספגו נציגי ”הבית היהודי“ במהלך הלוויתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל - וגם במהלך ה“שבעה“ לזכרו.

שיאם של אותן ביזיונות נרשם כשהרב אלי בן דהן והשר אורי אריאל הותקפו במהלך הלוויתו של הרב עובדיה וכשהרב בן דהן ספג גידופים כשהגיע לביקור תנחומים אצל משפחת יוסף ברחוב הקבלן. השר נפתלי בנט, שהגיע לביקור תנחומים מאוחר יותר בבית המשפחה, נאלץ לעשות זאת בהחבא, ללא הודעה מקדימה לציבור או לאמצעי התקשורת, כדי שלא לספוג קללות ונאצות במקום.

באגרת מידע ששיגר לתומכיו, כתב היום אורבך כי ”אין זה סוד שהרב עובדיה נקט פעמים רבות לשון בוטה כלפי הציבור שלנו וכלפי הבית היהודי. בדרך כלל הבלגנו, לעתים משום כבוד התורה ודרכי שלום ולעתים סתם מתוך דרכי חנופה. אבל אם אחדים מהש“סניקים חושבים שמה שהיה ’מותר‘ לרב עובדיה מותר גם לכל השועלים המחבלים בכרמים - הם חיים בטעות“.

לדברי אורבך, ”הציבור הציוני דתי ונציגיו לא יהיו למרמס מפני תגרת לשונם וידם. נעשה מאמצים להילחם בתופעות של שחיתות בשם השם, נמשיך במאמצינו לחזק את עולם התורה, אבל בלי לאפשר לטרמפיסטים להשתלט עליו ועל שירותי הדת במדינת ישראל“.

אורבך הבהיר כי ”אנחנו מכבדים את הרב יוסף זצ“ל ותורתו ולומדים אותה, יש לנו הרבה פחות כבוד והערכה לכל אלו שמכל ירושתו, בחרו דווקא את הגידופים כלפי הציונות הדתית“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן