אורבך: אנחנו יכולים להיכנס לקואליציה עם לבני

ח"כ אורי אורבך ציין כי "אנחנו לא מרוצים מכך שלבני תנהל את המו"מ המדיני" אך הדגיש כי "יש אפשרות שנהיה בקואליציה, אנחנו ממתינים להצעה רצינית מהליכוד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/02/13 11:03 י באדר התשעג

אורבך: אנחנו יכולים להיכנס לקואליציה עם לבני
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

אורי אורבך (”הבית היהודי“) התייחס היום (ד‘) לכניסתה לממשלה של ציפי לבני ומפלגת ”התנועה“ וטען כי מדובר במהלך שמפלגתו אמנם אינה אוהבת - אך לא מדובר בהחלטה שתשאיר את ”הבית היהודי“ באופוזיציה.

”יש אפשרות שנהיה בקואליציה יחד עם לבני“, אמר אורבך לרשת ב‘, ”אנחנו לא מרוצים מכך שלבני תנהל את המו“מ המדיני, אך מצד שני ברור לנו כי נתניהו צריך ממשלה רחבה“. אורבך הדגיש כי ”טרם קיבלנו הצעה טובה מהליכוד. אנו ממתינים לקבל הצעה רצינית כדי שנוכל לשקול את צעדינו“.

מנגד, גורמים בליכוד האשימו את ”הבית היהודי“ בכך שנתניהו נדחק להסכם עם ”התנועה“, לאחר שבנט סירב להצעתו הראשונית. "מפלגת הבית היהודי יכולה לבוא בטענות רק לעצמה“, אמרו גורמים בליכוד ל“מעריב“, ”הונחה בפניה הצעה להיות השותפה הראשונה שתכנס לממשלה, והיא בנתיים מפרה את הבטחתה המפורשת לבוחר. במקום להיכנס לממשלה בראשות נתניהו כפי שהבטיחה ולהעניק רוב בממשלה למחנה הלאומי, היא נצמדת למפלגת יש עתיד שהעומד בראשה יאיר לפיד תמך נמרצות בהתנתקות".

"אנו מציעים לבית היהודי לחדול מהפוליטיקה הישנה ולראות שבהסכם עם התנועה אין דבר שמונע את כניסתם לממשלה. הצעתנו לבית היהודי בתוקף ואנו מעוניינים שיצטרפו לממשלת אחדות רחבה", אמרו בליכוד.