אופק בוכריס: "לוקח אחריות מלאה על המעשים"

תא"ל במיל´ אופק בוכריס, שהודה ביחסים בהסכמה עם פקודה שלו במסגרת הסדר טיעון, פרסם הודעה פומבית שבה נכתב: "אבהיר שהודאתי בכתב האישום מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/16 16:32 א בכסלו התשעז

אופק בוכריס: "לוקח אחריות מלאה על המעשים"
כרמלה מנשה, צילום: כרמלה מנשה

במסגרת עסקת הטיעון בו נדרש להצהיר כי הוא מודה באשמות שהודה במסגרת עסקת הטיעון מפרסם היום תא"ל במיל' אופק בוכריס מכתב ובו כתוב:

"בעקבות פרסומים שונים אבהיר שהודאתי בכתב האישום מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו. אבקש לחדד כי פרסומים בכלי התקשורת ביחס להסדר הטיעון של מי שמציגים עצמם כמקורביי אינם על דעתי".

מכתב ההתנצלות מתפרסם על פי דרישתה של התביעה הצבאית, זאת כחלק מעסקת הטיעון שעומדת על סף חתימה. על פי הפרסומים האחרונים, על אף הכחשותיו הנחרצות של בוכריס לטענות של המתלוננות נגדו, הוא יודה בבעילה אסורה בהסכמה של אחת המתלוננות ובהתנהגות בלתי הולמת כלפי השניה. סעיף האונס לעומת זאת, יושמט מכתב האישום נגדו.

במסגרת עסקת הטיעון, בוכריס לא יישב בכלא אלא יקבל מאסר על תנאי וככל הנראה יורד לדרגת אלוף משנה. על פי הפרסומים בוכריס הסכים להודות בחלק מן האישומים הכוללים יחסים בהסכמה תוך ניצול יחסי מרות, בעקבות לחץ מצד בני משפחתו לסיים את הפרשה ובמקביל התביעה תוותר על אישומי האונס. אתמול הציגה התביעה את ההסכם המתגבש עם בוכריס למתלוננת המרכזית שהסכימה להסדר הטיעון שהושג. בכך נסללה הדרך לחתימה על העסקה וסיום הסאגה שהחלה בחודש פברואר האחרון.