אופוריה בהתיישבות: "תם עידן שתי המדינות"

ח"כ יהודה גליק לכיפה: "מדינה פלסטינית שייכת לאשליות ההיסטוריות". בהתיישבות חוגגים היום את ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות ואומרים כי בקרוב יחל עידן חדש ביחסי ישראל-ארה"ב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/11/16 13:15 ח בחשון התשעז

אופוריה בהתיישבות: "תם עידן שתי המדינות"
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

שרת המשפטים אמרה הבוקר כי יש להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, שדולת א"י בכנסת הוציאה הודעה בה נאמר כי "תם עידן שתי המדינות" וח"כ גליק אמר בראיון מיוחד ל'כיפה' כי גם אם טראמפ יישם 10% מאמירותיו בנוגע להתיישבות וירושלים- דיינו. נדמה כי בשעה שאמצעי התקשורת וחלק נרחב מתושבי ארה"ב שרויים באבל על תוצאות הבחירות, הימין בישראל חוגג את ניצחונו של דונלד טראמפ במירוץ לבית הלבן. בהתיישבות ביו"ש אופטימיים מתמיד ובג"ץ עמונה מעולם לא נראה רחוק יותר.

ח"כ יהודה גליק הגיב היום ל'כיפה' על תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית. גליק אומר, באופטימיות זהירה, כי בחירתו של טראמפ לנשיא תשפר את יחסי ארה"ב ישראל ואת הטרור העולמי. "מסתבר שהציבור בארה"ב מאס בפוליטיקלי קורקט ובצביעות. זו רק דוגמא אחת פשוטה. במשך שנים העולם החופשי סובל וסופג פיגועי טרור קשים והכתובת היא מאוד ברורה- הטרור האיסלמי. היא כל כך ברורה לכל אחד בעולם חוץ מלנשיא ארה"ב אובמה שפחד להגיד אתה המילים 'איסלאם קיצוני' כדי חלילה לא לפגוע ברגשות של אף אחד. את העניין הזה כבר לא נראה, טראמפ יהיה ישר, יהיה דוגרי, יאמר את הדברים בפנים כמו שהם".

בנוגע ליחסי ארה"ב-ישראל, אומר גליק כי: "שמעתי את דבריו של הסגן של טראמפ, שאמר דברים מאוד חמים וברורים לגבי היחס שלו לישראל, להתיישבות ולירושלים. בוא נגיד שאם 10% ממה שהוא אמר על ההתיישבות ועל ירושלים הוא גם יבצע, זה בהחלט יהיה שינוי מבורך".

גליק הדגיש כי בחודשים הקרובים ישראל עדיין מתנהלת מול נשיא ארה"ב הנוכחי, ברק אובמה, ועמדותיו של טראמפ בנוגע לישראל ויהודה ושומרון עדיין לא רלוונטיות כרגע. "צריך לזכור שהוא לא נכנס לתפקיד עדיין, ויש לנו עוד 80 יום עם הנשיא אובמה, וחוץ מזה לא צריך לשכוח ש'לב שרים ורודנים ביד ה'' ואנחנו צריכים כל הזמן להתפלל לה'. ראינו גם בישראל ראשי ממשלה שאמרו 'דין נצרים כדין תל אביב' ולמחרת פינו את גוש קטיף. אנחנו לא רוצים להיכנס לשאננות. צריך לאחל לטראמפ שפניו יהיו מחוברים לאמונה, לאור ולענווה ולקוות שאור ה' יאיר על העולם כולו דרכו".

בנוגע ליישום דו"ח אדמונד לוי ולהתיישבות ביו"ש, אמר ח"כ גליק כי "לי ברור שצריך להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון בקצב הנכון ולהתחיל את התהליך. אני מקווה שנזכה לראות את זה אבל אני לא יכול להבטיח שום דבר, אני מקווה. זה הכיוון, נראה לי שמדינה פלסטינאית שייכת לאשליות ההיסטוריות ושתי מדינות לשני עמים זה כבר דבר שלא יהיה, הוא בלתי הפיך, ההתיישבות ביהודה ושומרון בעז"ה היא בלתי הפיכה. אני מקווה שמדינת ישראל תזכה בידידים וחברים בבית הלבן".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר כי טראמפ הוא "ידיד אמת של ישראל. אני בטוחה שטראמפ ידע לנתב באומץ את העולם החופשי ליעדים מוצלחים אל מול המלחמה העולמית בטרור. זאת הזדמנות לממשל האמריקאי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. הדבר יסמל את הקשר ההדוק והידידות האמיצה בין שתי המדינות".

הבוקר הודיעו ח"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', יושבי ראש שדולת א"י בכנסת, כי בעקבות תוצאות הבחירות בארה״ב תקיים השדולה דיון מיוחד בנוגע למשמעות ניצחונו של טראמפ.

חברי הכנסת קיש וסמוטריץ' הוציאו הודעת זימון לחברי הכנסת בה כתבו כי "היום תם עידן שתי המדינות. נצחון המפלגה הרפובליקנית, שערב הבחירות הסירה מהמצע שלה את רעיון 2 המדינות - מאפשר גם לישראל להשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את הרעיון המסוכן הזה. היום תם גם עידן not one brick - ההקפאה הארוכה שאובאמה כפה על ישראל הגיעה לסיומה. נתכנס לחשיבה משותפת על האפשרויות החדשות שנפתחו לפנינו".

מוקדם יותר הבוקר אמר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: “זהו יום חג לא רק לארה"ב אלא גם למדינת ישראל. ההתיישבות ביו"ש זכתה בידיד אמיתי".

גם תנועת 'נשים בירוק' רואה בבחירתו של טראמפ סימן מעוד והזדמנות לפריצת דרך. במכתב ברכה ששיגרו למטה טראמפ בארה"ב מוקדשת ברכה מיוחד לעם האמריקאי שידע לבחור בערכי צדק, עמידה איתנה מול טרור ומדינות רשע, ערכי התנ"ך והנאמנות לידידי אמת. זאת אל מול מנגנון משומן של תקשורת, אילי הון וידוענים שניסו להפעיל מנופי שטיפת מוח על העם האמריקאי והעולם המערבי כולו לטובת הילארי קלינטון.

יהודית קצובר ונדיה מטר הוסיפו ובירכו את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על עמידה איתנה במשך שמונה שנות כהונתו של ברק אובמה על אף הלחצים הכבדים שהפעיל עליו וההתגייסות להכשלתו במערכות הבחירות בישראל.