אופוזיציה לבנט: יוני שטבון שוקל להתמודד על ראשות הבית היהודי

האם יוני שטבון יתמודד מול יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על ראשות המפלגה בפריימריז הבאים? שטבון התייעץ לאחרונה עם רבנים בולטים בציונות הדתית ועם גורמים פוליטיים במפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/09/14 13:03 ו באלול התשעד

אופוזיציה לבנט: יוני שטבון שוקל להתמודד על ראשות הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם יוני שטבון יתמודד מול השר נפתלי בנט על ראשות הבית היהודי בפריימריז הבאים? הפרשן הפוליטי של nrg זאב קם טוען כי ח"כ יוני שטבון שוקל להודיע על התמודדותו מול יו"ר הבית היהודי בקרב על ראשות המפלגה.

בשבועות האחרונים החל יוני שטבון מגשש ומברר האם כדאי לו להתמודד על ראשות הבית היהודי עם מספר רבנים בולטים בציונות הדתית ועם גורמים פוליטיים בתוך המפלגה. חברי מרכז המפלגה המתנגדים לבנט לוחצים על שטבון להודיע על התמודדות ומבטיחים לסייע לו. בשלב זה עדיין שוקל שטבון האם להודיע על כוונה זו באופן פומבי או לחכות עם העניין.

כזכור, לפני כחצי שנה יצא שטבון באופן פומבי נגד בנט ומפלגתו כשהצביע נגד חוק גיוס החרדים. על רקע פרסום החוקה החדשה יצא שוב שטבון בפומבי נגד ראש מפלגתו וטען כי אינה דמוקרטית. גורמים המקורבים לשטבון הודו כי קיבל פניות של רבנים, חברי מרכז המפלגה וראשי מוסדות בציונות הדתית המבקשות ממנו להתמודד על ראשות המפלגה. עם זאת, יש לציין כי במפלגה טוענים כי אין לו סיכוי לנצח בפריימריז, זאת בעקבות האהדה הרבה שהציבור רוכש לבנט.

בלשכתו של שטבון הכחישו את הדברים שהובאו בnrg אך ציינו כי "בימים אלו מתמקד ח"כ שטבון במאבק למען דמותה של הבית היהודי ועוסק בנושא חוקת המפלגה".