אונסק"ו תצביע מחדש על ההחלטה לגבי ירושלים

ההחלטה בנושא ירושלים בוועד המנהל של אונסק"ו תועלה היום (ג´) להצבעה מחדש וזאת לאור בקשה מיוחדת של ממשלת מקסיקו בעקבות לחץ של היהודים במדינה. בנט, שהשהה את החברות בארגון בעקבות ההחלטה: "נעקוב אחר ההצבעה ונחליט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/16 11:06 טז בתשרי התשעז

אונסק"ו תצביע מחדש על ההחלטה לגבי ירושלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה. Miriam Alster, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה. Miriam Alster, פלאש 90

החלטה בנושא ירושלים, בה הוחלט כי לישראל אין זיקה מיוחדת להר הבית, בוועד המנהל של אונסק"ו תועלה היום (ג') להצבעה מחדש וזאת לאור בקשה מיוחדת של ממשלת מקסיקו שניצלה פרצה בתקנון כדי להביא להתבעה חוזרת. במקסיקו הודיעו כי ישנו את החלטתם מתמיכה להימנעות.

ב'הארץ' ציטטו גורם פקיד בכיר בירושלים שציין כי הסיבה העיקרית לשינוי העמדה של ממשלת מקסיקו היא מחאה חריפה ביותר שהתעוררה בקרב הקהילה היהודית במדינה. בכירים בקהילה היהודית טענו כי נשיא מקסיקו הבטיח להם ולבכירים בממשלת ישראל בזמן ביקורו בהלוויית הנשיא פרס, כי מקסיקו לא תתמוך בהחלטה בנושא ירושלים באונסק"ו. אולם לבסוף, לדבריהם, כאשר הגיעה ההצבעה, קיבל שגריר מקסיקו באונסק"ו הנחיה ממשרד החוץ שלו להצביע בעד.

בעקבות החלטת אונסק"ו לערוך הצבעה נוספת, אמר שר החינוך נפתלי בנט, שהשעה לאחר ההצבעה הראשונה את חברותה של ישראל בארגון: "אנו נעקוב היום ההתפתחויות, ואם ההחלטה המבישה של אונסק״ו אכן תבוטל בפועל, אנו נשקול לחדש את הקשרים, האירועים והמיזמים שבוטלו". בלשכתו של השר הדגישו כי "כל עוד הצבעת אונסק״ו לא מבוטלת, החלטת שר החינוך בנט עומדת בעינה".