אוניברסיטת חיפה ביטלה אירוע לציון יום הנכבה

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, גיבה את החלטת האוניברסיטה וטען כי "אין שום קשר בין אצטלה של חופש אקדמי לבין הסתה נגד מדינת ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 17:36 כד באייר התשעב

אוניברסיטת חיפה ביטלה אירוע לציון יום הנכבה
יח"צ, צילום: יח"צ

אוניברסיטת חיפה ביטלה היום (ד') אירוע שיזמו סטודנטים ערביים לציון יום הנכבה, לאחר שאלו ניסו להציג אותו מראש כ"אירוע תרבותי" ולא כאירוע פוליטי.

"למרות שהאירוע הוצג בתחילתו כ'אירוע תרבותי', התברר אתמול, בין השאר מפרסומים של הסטודנטים, כי מדובר באירוע בעל אופי אחר לחלוטין, שנועד לציין את יום הנכבה", נמסר מאוניברסיטת חיפה, שציינה כי "בנסיבות אלה החלטנו שלא לאפשר את קיומו של האירוע". עם זאת, האוניברסיטה הודיעה כי "תמשיך לאפשר את קיומם של אירועים ציבוריים שיאושרו על ידה ואשר יעמדו בתנאי האישור ובנהלי האוניברסיטה".

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, גיבה היום את החלטת האוניברסיטה ומסר לכיפה כי "אוניברסיטת חיפה עשתה את הדבר המתבקש כשמנעה שערורייה נוספת של הפגנת יום נכבה בקמפוס ישראלי. אין שום קשר בין אצטלה של חופש אקדמי לבין הסתה נגד מדינת ישראל".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, יוסי שלום, ציין כי "מדובר בניסיון מצד סטודנטים ערבים ליצור פרובוקציה שאין לה מקום בקמפוס. הסטודנטים באוניברסיטת חיפה רוצים ללמוד יחד וליצור קשרים חבריים - ולא קשרים פוליטיים".