אוניברסיטת בר אילן אסרה על קיום אירוע לשבוע הגאווה

באוניברסיטת בר אילן החליטו לשמור על הצביון הדתי של המוסד ולאסור על חברי ארגון התאים הגאים של הסטודנטים לקיים הפנינג צבעוני ברחבה המרכזית. במקום, הוצע אירוע אקדמי סגור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/06/15 10:02 כג בסיון התשעה

אוניברסיטת בר אילן אסרה על קיום אירוע לשבוע הגאווה
אבישי טייכר-cc-by, צילום: אבישי טייכר-cc-by

הצביון הדתי של אוניברסיטת בר אילן יישמר: סטודנטים בבר אילן התומכים בקהילת הלהט"בית ביקשו לארגן הפנינג ברחבת האוניברסיטה לשבוע הגאווה, ההנהלה סירבה לאירוע חיצוני וצבעוני וביקשה "אירוע מכובד, בו ישתתפו פסיכולוגים ורבנים, שיוכלו להציע עזרה למשתתפים", כך דווח בגל"צ.

סטודנטים שלומדים באוניברסיטה בירכו על ההחלטה ואמרו כי קיום אירוע שכזה בצורה מוחצנת ופומבית הוא מיותר ויגרום לכעס בקרב סטודנטים רבים.

לעומתם המארגנים זועמים, ארגון התאים הגאים של הסטודנטים גינה את אוניברסיטת בר אילן על ההחלטה שלא לאפשר להם לחגוג באופן פומבי. בהתאחדות הסטודנטים, שסייעה בהקמת התא הגאה, טוענים כי דיקן הסטודנטים בבר אילן, הפרופסור אורי ניר, הבהיר לראש התא הגאה של האוניברסיטה כי לא יתאפשר לקיים במוסד האקדמי אף אירוע בפרהסיה וכי אין אישור לחלק שם עלוני מידע אותם תכננו לחלק.

המארגנים זעמו על הצעת האוניברסיטה שלדבריהם הציעה "לקיים אירוע סגור בו ישתתפו פסיכולוגים ורבנים כדי להציע 'עזרה' למשתתפים".

האוניברסיטה הסבירה, כי בהתחשב בצביון הדתי של המוסד ביקשה ההנהלה לקיים את האירוע באולם סגור כשהמטרה היא למנוע חיכוכים. האירוע על פי הצעת האוניברסיטה יהיה בעל אופי אקדמי ויתקיים באחד האולמות בקמפוס, יום עיון או פאנל, שיעסוק בנושאים הרלוונטיים לקהילה הגאה. בהנהלת האוניברסיטה הדגישו כי הוצעה לסטודנטים עזרה בארגון הלוגיסטי בלבד של גיוס דוברים ומשתתפים בלבד ולא עזרה אחרת כפי שנטען על ידי המארגנים.