אומץ או התאבדות פוליטית? ח"כ גליק תוקף

חבר הכנסת מהליכוד מאוכזב מהתנהלות ראש הממשלה ויו"ר הקואלציה. במכתב חריף הוא אומר כי ראש הממשלה מסרב להיפגש עמו ומגדיר את יו"ר הקואליציה כ-"כוחני הדואג לקדם את עצמו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/03/17 00:14 יט באדר התשעז

אומץ או התאבדות פוליטית? ח"כ גליק תוקף
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ערב הגיבוש של הקואליציה שנערך השבוע, לא היה מושלם מאחר וחברי האיחוד הלאומי החרימו אותו ועקורי עמונה הפגינו מחוץ לאולם שבגבעת אולגה. אמש (חמישי) התברר שלח"כ יהודה גליק מהליכוד יש עוד הרבה סיבות לכך שערב הגיבוש היה עוד מסמר בדרך לארון הקבורה של שלמות הקואליציה

"הדברים הבאים", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו ובמכתב שהפיץ בכלי התקשורת, "נכתבים מתוך כאב רב ומתוך אהבה והערכה גדולה לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה. הם נכתבים על ידי אדם שמייחל לכך שממשלה הזאת תחזיק עד סוף הקדנציה. אדם שמאמין בדרכה של הממשלה הזאת וחושב שהיא והעומד בראשה צריכים להנהיג את מדינתנו בעת הזאת. על ידי אדם ששונא מלחמות ושואף לשלום בכל מאודו. מתוך תקוה שתהיה זו ביקורת בונה".

לדבריו, "הזמינו אותנו לערב גיבוש הקואליציה חברי הכנסת והעוזרים. ממש שמחתי. אפילו התלהבתי. כך עובד גוף חי נושם ודינאמי. איזה רעיון טוב חשבתי עצמי. לקראת סיומו של מושב שהיה מתיש ועמוס - הזדמנות לשבת יחד ולפרגן לכל אלו שעבדו ופעלו ועשו הכל כדי שיחד נצליח לצלוח את מושב החורף. למשל חשבתי לעצמי הנה הזדמנות להגיד מילה טובה למנהלת הסיעה עליזה והצוות הנהדר שלה דנית ילנה ושלי על כל ההתרוצצויות שלהם. ממש הזדמנות לפרגן לחברים שבמאמצים רבים הצליחו לחוקק חוקים".

חבר הכנסת מהליכוד המשיך לפרט את ציפיותיו מהערב המיוחד, "דמיינתי איך מזמינים את ראשי הוועדות בכנסת מכל הסיעות אשר עובדים עבודת נמלים מידי יום ביומו ישיבות רבות ומתישות על כל כך הרבה נושאים ועוזרים לכל כך הרבה אזרחים בישראל. נוכל להגיד מילה טובה לעוזרים של כולנו. כך פינטזתי. ואז באה המציאות וטפחה על פניי באכזריות".

לטענתו, "עם כל הצער והכאב לא ערב גיבוש קואליציה היה לנו אתמול במלון בחדרה. בעצם היה שם הכל חוץ מגיבוש. אכן היה לנו ערב עם ארוחה טעימה ומשביעה. מנות אחרונות מפתות (ממש לא דלי קלוריות) דגים וסלטים מצויינים. מלבד כל זאת היה ערב שכל כולו מיפגן הערצה לאיש אחד. איש אחד בלבד. כמה מפתיע שהיה זה האיש שאירגן לעצמו את הערב".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ גליק לא נקב בשמו, אך התכוון ליו"ר הקוליציה ח"כ דוד ביטן, "בזה אחר זה עלו הדוברים השונים ובפיהם מסר אחד בלבד עטוף בנייר צלופן: 'זכינו והתברכנו משמים שיש לנו איש בעל כוחות אלוהיים ממש. אדם שהוא כל כולו נופת צופים ממש מושלם. אדם חרוץ ונעים הליכות אדם שביד אחת שלו צלח את כל מושב החורף של הכנסת".

גליק הצביע על מה שהוא מכנה צביעות, "מילא אם זה באמת מה שכולם היו חושבים. אוי רבונו של עולם כמה צביעות. בתוך עמי אני חי. מדובר בראש הקואליציה שלכל אורך המושב הצליח להסתכסך עם כל כך הרבה חברי הקואליציה שלו. מדובר באדם שבכל מוצאי שבת כולנו מתלבשים בשכפץ מי יודע על איזה אמירה נצטרך להתפתל כי הוא נאמר על ידי יו"ר הקואליציה שלנו".

"כמה פעמים", הוא המשיך, "שמעתי "מעולם לא היה לנו יו"ר קואליציה כל כך כוחני". אני יכול עוד להמשיך אבל ממש אין לי עניין בכך".

בהמשך הוא הסביר מדוע הוא לא פנה בנושא לראש הממשלה, "ואחרי הכל אז למה אני מעלה את הדברים כאן ולא מעלה אותם בפני ראש הממשלה למשל? מה יעשה חבר כנסת שבמשך עשרה חודשים ראש המפלגה שלו מסרב לשבת איתו אפילו לא לחמש דקות? כל כך הרבה נושאים רציתי ללבן איתו אבל הוא לא מוכן להיפגש. ביקשתי בכתב ביקשתי בעל פה אבל הוא מסרב להיפגש איתי".

(צילום: ליטל פרי, לע״מ)

"כן זה לא סוד", הוא משיך לספר, "יש נושא שבעיניי חשוב מאוד: נושא הר הבית. במשך זמן רב חברי כנסת בניגוד לחוק לא מורשים להיכנס להר הבית. זה נוגד את חוקי יסוד חופש התנועה וחופש הפולחן. זה נוגד את חוק החסינות וחוק המקומות הקדושים. כל היועצים המשפטיים שדיברתי איתם מצדיקים אותי. ראשי המשטרה מצדיקים ראשי הכנסת מצדיקים. וראש הקואליציה? הוא לועג, הוא מעליב, הוא פוגע".

ח"כ מהליכוד תיאר מציאות לפיה לחברי הליכוד בכנסת אין באמת אמירה עצמאית בהצבעות השונות, "כמה נושאים עלו על סדר יומנו שהיה מן הראוי שנקיים עליהם דיון בסיעה אבל מה לעשות בסיעה שלנו לא מתקיימים דיונים רק מספרים לנו מה אנחנו חושבים. חוק המואזין, חוק ההסדרה, חוק ההדחה, התאגיד, אלאור אזריה, חזקת הגיל הרך, היחס לתקשורת ועוד ועוד נושאים אבל את דעתנו דעת חברי הכנסת של הסיעה לא מעניין אף אחד. מכתיבים לנו מה להצביע - אותנו אף אחד לא סופר".

לדבריו, ח"כ ביטן הוא כל כך כוחני עד שהוא מאיים בשלילת תקציבים מח"כים שאינם מצביעים כרצונו, "יש ישיבה של שרינו יש ישיבה של ראשי הסיעות אבל חברי הכנסת של המפלגה הגדולה הם חיילים שצריכים להיות ממושמעים. הדיעה שלהם לא מעניינת, ואם הם לא עומדים ישר בשלשות בזמנים ומצדיעים בשביל זה יש עונשים. יש איומים. למשל אני יכול לשתף דברים שאני שמעתי באוזניי: "אם אתה לא תצביע כמו שאני אומר לך אני אדאג ש 65 מיליון ש"ח שאמורים לעבור ליהודה ושומרון לא יעברו. זה הדיבור וזה הסגנון".

"ועדת השרים", הוא המשיך לספר, "מנוהלת על ידי שרת המשפטים של מפלגה אחרת וראש הקואליציה שאמור לסייע לחברי הקואליציה לקדם נושאים שחשובים להם הוא שם כדי לקדם את עצמו ואת הנושאים החשובים לו. כמה חברים מתוסכלים אני פוגש במסדרונות הכנסת. החיכוכים והתסכולים האלו הם הגחלים שעלולים להוביל שלא לרצוננו את פירוק הקואליציה".

גליק בטוח שמטרת ערב הגיבוש ממש לא הושגה, "איזו הזדמנות היתה לנו לגבש אם הקואליציה במקום זה מצאנו עצמנו למחרת האירוע מפולגים כפי שלא היינו מיום הקמת הממשלה חוץ מאיש אחד ששיכור מרוב פרגונים ומחמאות".

לסיום, הוא קרא לנתניהו לעשות שינוי לטובת תיקון המצב הקיים, "ראש הממשלה אמר בערב הגיבוש את המשפט הזה "אפשר עוד לתקן". אדוני ראש הממשלה חבריי ראשי הקואליציה אפשר עוד לתקן. לטאטא מתחת לשטיח לא יוביל אותנו לשום מקום. בלב כואב ודואב מחבר כנסת שנמאס לו. יהודה"/

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן