או"ם שמום נוסח הנשיא ריבלין: "אדליק נר חנוכה בבית אל"

בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, נשיא המדינה יוצא במתקפה חריפה נגד הממשל האמריקני, "ציפינו שארה״ב תעמוד לצדה של ישראל גם בעת הזאת ולא תפקיר אותה בידיו של גוף ציני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/16 08:56 כה בכסלו התשעז

או"ם שמום נוסח הנשיא ריבלין: "אדליק נר חנוכה בבית אל"
Mark Neyman, פלאש 90, צילום: Mark Neyman, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין, לא אהב את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולא רווה נחת מהתנהלותה של ארה"ב במהלך ההצבעה.

על החלטת המועצה כאילו מפעל ההתיישבות היהודית אינו חוקי אמר הנשיא כי "ירושלים המאוחדת היא בירתה הנצחית של ישראל וכזאת היא תישאר. אין גוף בינלאומי שבכוחו לערער את מעמדה ככזו. ההחלטה המבישה, החמורה והאומללה שהתקבלה באו״ם מסבה לישראל נזק מדיני. מדובר בהחלטה שלא מקרבת אותנו למו״מ עם הפלסטינים ואף מרחיקה אותנו ממנו. לא היה ולא יהיה תחליף למו״מ ישיר בין הצדדים".

הנשיא הביע את אכזבתו מכך שארה"ב לא עמדה לצידנו ברגע האמת, "ציפינו שארה״ב, בת בריתנו וידידתנו הגדולה בעולם, אשר עמדה לצד צרכיה הביטחוניים של ישראל לאורך כל השנים ללא פשרות, תעמוד לצדה של ישראל גם בעת הזאת, ולא תפקיר אותה בידיו של גוף ציני המונע מאינטרסים זרים".

את תשובתו להחלטה מתכוון נשיא המדינה לתת כבר מחר במעמד הדלקת נרות חנוכה, "את הנר השלישי של חנוכה אדליק בבית אל יחד עם ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

(צילום: ליטל פרי, לע״מ)

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי מהליכוד הגיבה גם היא להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם וכתבה בדף הפייסבוק שלה שהגיע הזמן לשנות מדיניות, "החלטת מועצת הביטחון של האו"ם תפסה אותי בביקור הרשמי שאני עורכת בימים אלה בגיאורגיה. ההסטוריה מלמדת שיש אירועים המייצרים שינוי דיסקט בתגובה הישראלית. ולכן, דפי ההיסטוריה יזכרו את החלטת 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם כהחלטה ממנה תצא בשורה להחלת הריבונות על יהודה ושומרון. אין החלטה שתצליח למנוע מעם ישראל לבנות בארצו".