"אולפנה מלחמה": מסגד הושחת והוצת בכפר ג´בע

ראש הממשלה ושר הביטחון גינו את האירוע, שבצה"ל הוגדר כ"מהווה סיכון חמור ליציבות הביטחונית". ברוך מרזל: זו תוצאה של תסכול עמוק, ככל שהתסכול יגבר – מעשים אלו יתגברו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/06/12 10:24 כט בסיון התשעב

"אולפנה מלחמה": מסגד הושחת והוצת בכפר ג´בע
איאד חדד, בצלם, צילום: איאד חדד, בצלם

אלמונים ניסו להצית הלילה (ג') מסגד בכפר הפלסטיני ג'בע דרומית מזרחית לרמאללה. על קירות המסגד רוססו כתובות גראפיטי בהן נאמר: "המלחמה התחילה", "אולפנה מלחמה" ו"אתם תשלמו את המחיר".

כוחות שב"כ ומשטרה מתחקרים את העדים שהיו במקום. מתחקיר ראשוני עולה כי המסגד הוצת בשעה 01:30 בלילה, ככל הנראה. בצה"ל רואים את האירוע בחומרה וטוענים כי הוא "מהווה סיכון חמור ליציבות הביטחונית באזור".

שר הביטחון, אהוד ברק, גינה את האירוע ואמר כי "זהו מעשה חמור ונפשע, שנועד לפגוע ברקמת החיים באזור ומסיט את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימותיהם, הכוללות הגנה על אזרחי ישראל באזור. הנחיתי את צה"ל וגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את המבצעים ולהביאם לדין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אף הוא תגובה לאירועים ואמר כי הוא "מגנה את הפגיעה במסגד ליד רמאללה, זהו מעשה של פורעי חוק חסרי סבלנות וחסרי אחריות נפעל כדי להביאם לדין במהירות".

פעיל הימין ברוך מרזל אמר לכיפה כי הוא מעריך שהאירוע הוא "תוצאה של תסכול עמוק בקרב צעירים נפלאים החשים שממשלת ישראל מנהלת מדיניות גזענית נגד המתנחלים". לדבריו, "ככל שהתסכול יגבר, מעשי 'תג המחיר' יתגברו".