אובמה: לא אשחרר מיידית את פולארד, אך קיים סיכוי לקיצור מאסרו

בועד למען שחרורו של פולארד ברכו על דבריו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שהתייחס לראשונה לתנאי מאסרו של המרגל הישראלי. בועד הגדירו את ההצהרה כ"פתח של תקווה" בנושא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/03/13 14:19 ד בניסן התשעג

אובמה: לא אשחרר מיידית את פולארד, אך קיים סיכוי לקיצור מאסרו

נשיא ארה“ב, ברק אובמה, התייחס אמש (ה‘) לסוגיית שחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד והבהיר כי בשלב זה אין לו כוונה לשחרר את פולארד באופן מיידי.

בראיון מיוחד לחדשות ערוץ 2, התייחס אובמה לראשונה למאסרו של פולארד ואמר כי "מדובר באדם שביצע עבירה חמורה מאוד פה בארצות הברית, הוא מרצה את עונשו“. נשיא ארה“ב הבהיר כי מערכת המשפט בארה“ב שוקלת את קיצור מאסרו - וכי ישנה אפשרות שהוא אכן ישוחרר בסופו של דבר.

"תפקידי כנשיא במערכת הזאת לוודא שאפעל לפי הכללים המקובלים בהליך חוקי שכזה“, אמר אובמה, ”יש אנשים רבים שמבצעים מאסר פה בארצות הברית והיו שמחים להשתחרר מוקדם יותר. תפקידי הוא לדאוג לכולם באופן שווה“.

(צילום: תמרה,ויקיפדיה עברית)

בועד למען שחרורו של פולארד הגיבו באופטימיות לדברים והגדירו אותם כ“פתח של תקווה“. יו“ר המטה, אפי להב, ציין כי ”כל הציבור בישראל כואב על כל יום נוסף שפולארד נמק בכלא לאחר שריצה עונש חסר תקדים בייחס למעשיו. עם זאת, אנו מעריכים מאוד את דבריו של הנשיא אובמה הן בהתייחסותו לדבריהם של בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה הקובעים שהצדק האמריקני מחייב את שחרורו של פולארד והן בייחס להקשבה שלו לבקשת הציבור הישראלי לקצוב את עונשו לאחר שריצה תקופה חסרת תקדים ופרופורציה ביחס לכל אדם אחר שעבר עבירה דומה“.

להב הוסיף כי ”התחושה היא שהנשיא אכן בא לשמוע את קולו של הציבור בישראל ואת רחשי לב מנהיגיו. אנו קוראים לציבור להמשיך ולחתום על המכתב האזרחי לשחרור פולארד אשר יוגש לנשיא אובמה בעת ביקורו“.

במטה למען שחרורו של פולארד מתכוונים לקיים ביום שלישי הקרוב, ערב הביקור, עצרת להצלת פולארד מול בית הנשיא בירושלים. ”אנו כאזרחים ישראלים, מעדיפים להתרכז יחד עם אסתר ויהונתן בבקשה פשוטה: הבקשה לחמלה“, הוסיף להב, ”אנו מקווים מאוד שאוזנו הקשובה של הנשיא אובמה תכיל את שתי הבקשות הללו גם יחד ותביא סוף לטרגדיה המכאיבה כל כך לכולנו“.