אהוד בנאי ומיכה גודמן יזכו בפרס של מכון שכטר לעידוד סובלנות דתית

פרס ליבהבר של המכון מוענק זו השנה ה-17. אהוד בנאי יקבל את הפרס "כהוקרה על יכולתו לחבר בין המסורת והשורשים לתרבות העכשווית"

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 11/06/14 10:19 יג בסיון התשעד

אהוד בנאי ומיכה גודמן יזכו בפרס של מכון שכטר לעידוד סובלנות דתית
תמר ארבל, צילום: תמר ארבל

מכון שכטר למדעי היהדות מענק השנה את פרס ליבהבר לעידוד הסובלנות הדתית לאהוד בנאי ודר מיכה גודמן, זאת בהמשך לאירועי "אביב של סובלנות" שהוביל השנה המכון בניסיון לגשר בין שסעים דתיים בחברה הישראלית.

על פי המכון, בנאי וגודמן הדגימו מחויבות כנה ומעשית לעקרונות הדמוקרטיה והסובלנות, כאשר אלו משולבים עם ערכי היסוד של היהדות, ועל פי כך זכו השניים בפרס שערכו 140,000 ₪ המוענק מידי שנה מזה כבר 17 שנה. בין הזוכים בעבר ניתן לראות את השמות, קובי אוז, דב אלבוים, פרופ דוד הרטמן, יהורם גאון ובמבי שלג.

מנימוקי השופטים לבחירת הזוכים, האמן והיוצר אהוד בנאי יקבל את הפרס כהוקרה על יכולתו המיוחדת לחבר בין המסורת והשורשים היהודיים לתרבות העכשווית במדינת ישראל. בכל שיר שבנאי כותב ושר, הוא מפיץ ומעצים את ערכי הפלורליזם, ההקשבה והסובלנות. וכן, ד"ר מיכה גודמן, חוקר מחשבת ישראל באוניברסיטה העברית וראש מדרשת "עין פרת" יקבל את הפרס על פעילותו החינוכית רבת השנים להנגשת ערכי הדת היהודית והסובלנות לציבור בארץ.

נשיא מכון שכטר למדעי היהדות, הרב פרופ' דוד גולינקין, בירך את הזוכים וציין כי "יש הרבה מחלוקות חריפות ושנאת חינם, בין חרדים וחילונים, בין אורתודוקסים, קונסרבטיבים ורפורמים. המטרה של פרס ליבהבר לעידוד סובלנות דתית ושל קמפיין 'אביב של סובלנות' שאנו מקיימים בימים אלו, היא מאוד פשוטה ובכל זאת מאוד קשה - יצירת אחדות בלי אחידות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן