אהבתי אותך וקשה וכואבת הייתה התנתקותך

בנאום נדיר הספיד זאב 'זמביש' חבר את אריאל שרון ברחבת הכנסת ואמר "זו הייתה זכות גדולה לעבוד לצדך. נתאמץ לצלוח את המכשולים ולא נרפה כפי שפקדת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/01/14 11:09 יב בשבט התשעד

אהבתי אותך וקשה וכואבת הייתה התנתקותך
באדיבות ערוץ 7, צילום: באדיבות ערוץ 7

בסוף שורת הנואמים בטקס הלוויה של ראש הממשלה ה-11 אריאל שרון הבוקר (ב') דיבר יו"ר תנועת אמנה זאב 'זמביש' חבר בהופעה נדירה ביותר. זמביש נשא נאום קצר ביותר בו הזכיר את מפעל ההתנחלויות אותו בנה יחד עם שרון ואת הכאב שחש בעקבות תוכנית ההתנתקות אותה הוביל שרון כראש הממשלה.

"אהבתי אותך מאוד וראיתי זכות גדולה בכך שעבדתי לצדך. היית המורה לבנייה ואבי ההתיישבות. התוותה את הדרך אך ידעת גם לתת לנו חופש פעולה. אהבתנו התפתחה לידידות אמת", אמר זמביש והוסיף כי "דווקא על רקע אהבה זו קשה וכואבת הייתה התנתקותך מהדרך בה צעדנו בשניים האחרונות לכהונתך".

עוד הבטיח חבר ואמר: "אני מבטיח כי נתאמץ לצלוח את המכשולים ולא נרפה כפי שפקדת".

אחד הנואמים היה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהתייחס אף הוא להתנתקות ואמר "בשנותיו האחרונות חלקתי לחלוטין על החלטתו של שרון לסגת מעזה וצפון השומרון. הקרע היה חזק מדי. למרות זאת לא נתתי מעולם לקרע הזה למחוק את נכונותו לשאת במשא העם הזה. היום ארונו ניצב כאן בכנסת בכדי לחלוק לו כבוד אחרון, השמור ליחידי סגולה שהקדישו את חייהם לטובת העם כולו - גם כאשר חרב חדה הייתה על צווארם".