אדלשטיין לשפיצר: לא ראוי שפקיד יתקוף פומבית חבר כנסת

יו"ר הכנסת הגיב לפנייתו הפומבית של השופט: "לא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו"ר כנסת שלא באמצעות הממונים עליו". יוגב: "הגיע הזמן ששופטי ביהמ"ש העליון יבינו שהם אינם מעל מקבלי ההחלטות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/15 19:37 יב בחשון התשעו

אדלשטיין לשפיצר: לא ראוי שפקיד יתקוף פומבית חבר כנסת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות פנייתו של מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, ליו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בדרישה להוקיע את חבר הכנסת מוטי יוגב על דבריו נגד בית המשפט העליון, אמר הערב אדלשטיין ״תמוה בעיניי ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו״ר כנסת שלא באמצעות הממונים עליו תוך מתקפה אישית כנגד ח״כ נבחר וייתן פומבי לדברים בטרם יזכה לתגובה כלשהי״.

אדלשטיין הוסיף כי הוא חרד עקב המתקפות הבוטות כנגד בתי המשפט והשופטים וקורא לכולם לשמור על כבודה ועצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט.

ח"כ מוטי יוגב הגיב אף הוא הערב ל'זעקות הקוזאק הנגזל' של המערכת המשפטית:"באקטיביזם השיפוטי, הרשות השופטת פגעה וממשיכה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובביטחון אזרחי ישראל.

"הרשות השופטת הפכה עצמה גם לרשות המבצעת וגם לזו המחוקקת ובעצם זה שדובריה מנסים לתקוף את דבריי כ'הסתה והתרת דם' באופן שאינו ענייני, הם מבינים שנגעתי בנקודת האמת הרגישה של מגדל השן הדיקטטורי שהם יצרו לעצמם. זו הגמוניה ששולטת כבר עשרות שנים באופן לא דמוקרטי, לא מייצגת באופן אמיתי את העם ולא מסתירה את דעותיה הפרטיות מאחורי פסיקות מוטות באופן חוזר ונשנה", תקף יוגב.

איזה משמעות ישנם לנבחרי ציבור שנבחרו בבחירות דמוקרטיות אם מערכת המשפט מנסה לקעקע את מעמדם? איזה משמעות ישנה לשרים החברים בממשלה ומנסים ליישם את מדיניותם אך ללא הועיל? שום תשובה עניינית לא נשמעה מכיוונו של מנהל בתי המשפט, כמו גם מצד מי שטענו נגד ביקורתי העניינית".

מערכת המשפט על שלל מרכיביה הנוכחיים מפריעה ליישום מדיניות הממשלה ופוגעת במערכת הביטחון המשתדלת יומם וליל להגן על תושבי מדינת ישראל. היא פוגעת בדמוקרטיה ובביטחון ישראל", הוסיף יוגב והבהיר כי "הגיע הזמן ששופטי בית המשפט העליון יבינו שהם אינם מעל מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור שהועמדו בבחירות דמוקרטיות פעם אחר פעם, בוודאי לא כאשר המדובר הוא בביטחון ישראל ובהצלת חיים".

בכוונתי לפנות לנציבות שירות המדינה בכדי שיבהירו לפקיד הבכיר שחרג מסמכותו שלא הוא ולא שולחיו יוכלו למנוע מנבחר ציבור לבקר את בית המשפט העליון שאינו חסין מביקורת וקנה ביקורת זו ביושר. אני סבור שבית המשפט הוא מוסד חיוני וחשוב לחברה ולמדינה וביקורתי נועדה לחזקו ולשפר את האמון הציבורי בו".