אד"י יחזיר תמונות נשים לשלטי החוצות בירושלים

תמונות הנשים אשר הוסרו בעקבות דרישות מצד גורמים חרדים, יוחזרו לשלטי הפרסום של המרכז הלאומי להשתלות, זאת בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות המהלך

חדשות כיפה אורי פולק 05/12/11 15:11 ט בכסלו התשעב

אד"י יחזיר תמונות נשים לשלטי החוצות בירושלים

המרכז הלאומי להשתלות, אד"י, יחזיר היום (ב') תמונות נשים לשלטי החוצות המתפרסמים בירושלים, זאת לאחר שהוסרו בעקבות תיאום עם גורמים חרדים. באד"י הסבירו כי ההחלטה התקבלה בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר שהודרו הנשים מהפרסומות.

כפי שדווח בכיפה, החודש החליטו באד"י להיכנע ללחץ חרדי ולצנזר תמונות הכוללות נשים, כחלק מקמפיין פרסומי שתוכנן באחרונה. במסגרת הקמפיין ביקשה העמותה לפרסם שלטי חוצות במספר ערים מרכזיות בישראל, בהם גם ירושלים ובני ברק, עליהם הודפסו גברים ונשים כאחד. ברגע האחרון הגיעו איומים לעמותה בעקבות פרסום הנשים, בעקבותיה הוחלט כי בירושלים ובבני ברק יודפסו מודעות אחרות.

החלטה זו של אד"י הביאה גולשים רבים למחאה נגדם, שבאה לידי ביטוי בעמוד הפייסבוק הרשמי של העמותה. על הדף נכתבו עשרות תגובות, בהן של גולשים אשר ביקשו לבטל את חברותם במועדון התרמת האיברים הלאומי, בשל התנהלות "אדי".

דבורה שרר, דוברת אד"י, הודיעה היום כי "הלילה יתלו שלטי חוצות על תחנות אוטובוסים ובילבורדים, עם הפוסטר המקורי שהוציא המרכז הלאומי להשתלות בירושלים, ללא שינוי, ובו נשים וגברים מחזיקים כרטיס אדי".

במקביל הודיעה חברת שלטי החוצות "זוהר חוצות" כי בכוונתה לשוב אף היא לפרסום מודעות בירושלים בהן מופיעות נשים. כבר בימים הקרובים תחל החברה לפרסם סדרת טלוויזיה בה משתתפות נשים. החברה החליטה, עם זאת, להציג את הנשים בצורה מכובדת וצנועה ובשכונות בהן הצעד לא יתפרש באופן פרובוקטיבי.