אגודת "אפרת": רופא פרטי ביצע הפלה בלתי חוקית

האגודה הנלחמת בתופעת ההפלות בישראל העבירה פנייה תקדימית ליועץ המשפטי לממשלה, נגד אורתופד אשר הואשם על ידה בביצוע הפלות בלתי חוקיות במרפאתו הפרטית

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/11 00:00 יב באייר התשעא

אגודת "אפרת": רופא פרטי ביצע הפלה בלתי חוקית
rahego-cc-by, צילום: rahego-cc-by

אגודת "אפרת" הנלחמת בתופעה ההפלות, העבירה היום (ב') פנייה תקדימית ליועץ המשפטי לממשלה, נגד אורטופד מרחובות אשר הואשם על ידה בביצוע הפלות בלתי חוקיות במרפאתו הפרטית. במכתב שהעבירה האגודה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, טוענת האגודה כי ההליך הרפואי נעשה בניגוד מוחלט לחוק העונשין העוסק בדיני הפסקת ההריון.

"הרופא לא עמד ולו בסעיף אחד של חוק זה", טוענת אגודת "אפרת", אשר מאשימה את הרופא בביצוע הפלה בבחורה שהייתה בחודש השביעי. אותה בחורה פנתה קודם לכן ל"אפרת" ואמרה כי היא מעוניינת לבצע הפלה בלתי חוקית. באגודה ניסו להניא את הצעירה מלעשות זאת, במיוחד לאור העובדה כי היא רצתה להפיל את תינוקה בניגוד לחוק, לאור העובדה שהיא לא קיבלה היתר מהוועדה להפסקת הריון ומכיוון שגיל ההריון היה מבוגר מאוד.

מתנדבות האגודה התקשרו למשטרת רחובות כדי לעצור את ביצוע ההפלה, אך שוטרי התחנה לא הסכימו לטפל בתלונתם. על פי האגודה, הרופא ביצע את ההליך ואף הבטיח לצעירה כי במסגרת "השירות" שיעניק לה, הוא אפילו יקבור את העובר המת.

"הפסקת ההריון בוצעה ע"י רופא לא מוסמך מבחינת משרד הבריאות, כשלא ניתן שום היתר מהוועדה להפסקת הריון", טוענים ב"אפרת". לדברי האגודה, "הרופא החדיר חומר שהורג את העובר, ולאחר מכן העובר המת נולד בלידה רגילה. הרופא הודיע לצעירה שהוא ידאג לקבור את העובר, ושולם לו סכום מסויים של כסף בגין כל האמור לעיל".

ב"אפרת" ביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בגין ביצוע הפלה בלתי חוקית במרפאה הפרטית. במקביל פנתה סמנכ"לית "אפרת" וביקשה מוועדת האתיקה של משרד הבריאות לשלול את רשיונו של הרופא. "אני סבורה שאדם כזה מבייש את ציבור הרופאים בישראל ואינו ראוי להמשיך ולשמש כרופא במערכת הבריאות עם רישיון של משרד הבריאות", טענה רות תדהר, "אני פונה אליך בדרישה להעמידו לדין משמעתי בפני הוועדה בראשותך, ולשלול ממנו את רישיון הרופא שלו. מדובר בדיני נפשות וחיי אדם, ורופא זה ביצע עבירה פלילית חמורה ביותר ועל כן אין מקום לאפשר לו להמשיך ולעבוד כרופא".