אברהם צימרינג: ניר אורבך תתפטר או שנפטר אותך

פעיל מרכז הבית היהודי תוקף בראיון ל"כיפה" את מנכ"ל הבית היהודי ומאשים אותו בקריסה במנדטים. לבנט הוא אומר: "תיפטר מיועצי האחיתופל ותחזור לשורשים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/03/15 10:28 כז באדר התשעה

אברהם צימרינג: ניר אורבך תתפטר או שנפטר אותך
דוברות, צילום: דוברות

זעם בקרב חברי מרכז הבית היהודי בבוקר לאחר היוודע תוצאות הבחירות שמבשרות על מפלה לבית היהודי, מ-12 מנדטים בכנסת היוצאת, ל-8 בלבד בכנסת הנכנסת.

בראיון ל'כיפה' תוקף פעיל מרכז הבית היהודי מסניף ירושלים את בנט, ואת מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ואומר כי יועצי אחיטופל של בנט הם אלו שגרמו לכך שהשטח לא פעל בבחירות, וגרמו למפלה. לדבריו, פעילים בכירים במרכז המפלגה פועלים לבטל את השינויים בחוקת המפלגה, ולחזור לשורשים.

"בנט חייב להיפטר מכל יועצי האחיתופל שלו, כשבראש ובראשונה צריך להעיף את המנכ"ל ניר אורבך שגרם לשסע וקרע בכל הסניפים בארץ", הוא אומר. לדבריו, “לא הייתה שום פעילות בשטח. המנכ"ל לא עונה לאנשים. בלי הסניפים זה לא עובד ולראייה ניתן לראות את סניף ירושלים, כשבעיר קיבלה הבית היהודי רק 40%. לא רק ביבי אשם בנפילה אלא הקיפאון בסניפים".

צימרינג מספר על חוסר אפשרות לפנות לחברי הכנסת, דבר אשר מקפיא בפועל את השטח. “אין כמעט חבר כנסת אחד בבית היהודי שאפשר היה לפנות אליו. יהיו עכשיו שניים חילוניים. שניים של האיחוד הלאומי ובנט שלא עונה לאף אחד ומוקף ביועצי אחיתופל. נשארו רק שניים שאפשר יהיה לדבר איתם".

"אנו קוראים לבנט לחזור לשורשים של הבית היהודי, המפד"ל הישנה", אומר צימרינג בשם פעילים בכירים במרכז הבית היהודי. “ראינו שלא ניתן לגרוף מנדטים באמצעות סיסמאות. אנחנו לא ליכוד ב'. צריך לצרף ציבור כללי אלינו ולא לצרף אותנו אליו כמו שהוא עשה עם אוחנה".

"אם בנט לא ידע לחזור לשורשים הוא לא ימצא את מקומו בבית היהודי", מאיים צימרינג. “הוא צריך לחזור לשטח ולפטר את יועציו שהטעו אותו. כדאי שלפני שהוא סוגר עם נתניהו דיל שיתייעץ איתנו. אם לא, לא ילך לו בקלות במרכז. בנט, תחזור למרכז, לשורשים. אלו הדברים שהביאו לך את 8 המנדטים ולא ההיפסטרים".

צימרינג מספר כי הוא פועל להפעיל מחדש את וועדת הרב יצחק לוי לבחינת השינויים בחוקה, שהוקפאה לפני הבחירות. “ההצלה של הבית היהודי זו וועדת לוי. חוקת אוחנה צריכה להיקבר", אך הדבר הראשון מבחינתו הוא פיטוריו של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך. “כתבתי אתמול סמס לאורבך: תתפטר, או שנפטר אותך".

מהבית היהודי לא נמסרה תגובה לדברים