אברהם ליפשיץ מתגונן: החמ"ד שיפר את הישגיו בשנתיים האחרונות

נוכח הנתונים החלשים שפורסמו בשבוע החולף והציגו תמונת מצב הישגית גרועה למדיי ביחס לבתי הספר הממלכתיים-דתיים, טוען יו"ר החמ"ד כי עצם ההשוואה - פסולה: "מעריכים רק לפי ציונים בלבד?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/05/13 16:44 ז בסיון התשעג

אברהם ליפשיץ מתגונן: החמ"ד שיפר את הישגיו בשנתיים האחרונות
יחצ, צילום: יחצ

אברהם ליפשיץ, יו“ר המנהל לחינוך דתי, יוצא נגד הנתונים שפורסמו באמצעי התקשורת בשבוע החולף והצביעו על מצב הישגי ירוד למדיי של לא מעט בתי ספר ממערכת החינוך הממלכתית דתית בישראל.

על פי הנתונים, שבחנו את בחינות המיצ“ב ביחס לכלל בתי הספר בישראל, התברר כי רק 1 מבין 18 בתי הספר המצטיינים שייך לחמ“ד. את תחתית הטבלה הארצית חותמים 11 מוסדות דתיים מתוך ה-16.

באגרת ששיגר היום (ה‘) ליפשיץ למורי החמ“ד, הוא התרעם על עצם ההשוואה בין בתי הספר: ”איך מעריכים בית ספר? על פי ציונים בלבד? אולי יש פרמטרים נוספים כמו: נתינה, השקעה, חינוך, עשייה קהילתית, ועוד?“. עוד טען ליפשיץ כי המדדים לא לוקחים בחשבון את נקודות המוצא של בית הספר והתלמידים. ”יש מקומות שבהם התלמידים מגיעים לשיעורים בצו בית משפט“, טען ליפשיץ, ”אחוז התלמידים העולים בחמ“ד הוא כתשעה אחוזים, גבוה יותר מכל מגזר אחר, כמו גם אחוז התלמידים מאוכלוסיות סוציו-אקונומיות נמוכות“.

בהתייחס להישגים, הסביר ליפשיץ כי בשנתיים האחרונות "קפץ" החמ"ד בהישגיו בתוצאות המיצ"ב בשפה ובמתמטיקה, מעבר לכל מגזר אחר במדינת ישראל. ”במרבית המדדים באקלים עלה החמ"ד יותר מבכל מגזר אחר במדינת ישראל. ומה שמלווה את החמ"ד שנים רבות - ההישגים בתוצאות מבחני הבגרות הם מעל הממוצע הארצי. מטה לשיפור הלמידה שהקמנו בחמ"ד, מסייע, מלווה ומעצים את הלמידה בכל מקצועות הלימוד“, טען ליפשיץ שכתב למורים כי ”נמשיך להשתדל ככל יכולתנו, התחייבנו על קפיצה דומה גם בשנה הקרובה ובכל המקצועות בעז"ה“.