אבסורד: הרב יונה מצגר ינאם בכנס "לכבודה של הרבנות הראשית"

יומיים לאחר שהודה בקבלת שוחד הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר ינאם בכנס רבנים בנושא: "כבוד הרבנות הראשית". ארגון צהר בתגובה: "אבדן דרך מוחלט ופגיעה חמורה בתורה במוסר ובציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/17 10:45 כח בטבת התשעז

אבסורד: הרב יונה מצגר ינאם בכנס "לכבודה של הרבנות הראשית"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

(צילום: צילום מסך)


במהלך כנס רבני ישראל ה-8 שייערך היום בירושלים בו ייקחו חלק רבני ערים מכל רחבי הארץ, צפוי רבה הראשי של ישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, לשאת נאום "כבודה של הרבנות בישראל" וזאת יומיים בלבד לאחר חתם על עסקת טיעון בו הודה בלקיחת שוחד בגובה של 5 מליון שקלים.

בכנס המדובר צפויים להשתתף בין השאר שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד מספר חברי כנסת ורבנים מארגונים ציבוריים. יחד עם זאת, לא ברור אם הבכירים המשתתפים במושב ידעו על נאומו של מצגר. מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר כי שמה מופיע בפרסום אבל היא מעולם לא אישרה שתגיע לאירוע.

מארגון רבני צהר נמסר בתגובה: "העובדה שלמושב העוסק בהרמת כבוד הרבנות מוזמן הרב יונה מצגר היא אבדן דרך מוחלט ופגיעה חמורה בתורה במוסר ובציבור".

ח״כ רחל עזריה (כולנו) בתגובה לכנס רבני ערים בהשתתפות הרב הראשי לשעבר מצגר: ״הכנס מוכיח שוב שהרבנות מנותקת מהציבור ומהנורמות המקובלות. לא ייתכן שעושים כנס של רבנים שמקבלים משכורת מהמדינה יחד עם שרים ואישי ציבור, בשיתוף הרב מצגר שהורשע רק השבוע בלקיחת שוחד של 5 מיליון ש״ח בתפקידו כרב הראשי לישראל. זאת שוב הוכחה שנדרש ניקוי אורוות רציני ברבנות שיפסיק את חילול כבוד התורה שנעשה שם, ולאפשר לעם ישראל יהדות בלי בושה".