אבי וורצמן: שנת הלימודים תפתח רק במקום שיהיה ברור שילדינו בטוחים

סגן שר החינוך אבי וורצמן התייחס לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא על רקע מבצע צוק איתן המתמשך והבהיר כי בתי הספר במקומות שאינם מוגנים לא יפתחו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 11:20 ל באב התשעד

אבי וורצמן: שנת הלימודים תפתח רק במקום שיהיה ברור שילדינו בטוחים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

"חוזרים ללימודים רק בסביבה בטוחה", כך אומר סגן שר החינוך אבי וורצמן בהתייחסו לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא על רקע מבצע צוק איתן המתמשך וירי הרקטות לעבר אזורים נרחבים במדינת ישראל.

לדבריו, “תלמידי ישראל ובעיקר ילדי הדרום עברו חודשיים לא קלים, חודשיים של אי ודאות וחופש גדול שרחוק מאוד מלהיות משוחרר וכייפי. בשבוע הבא ננסה ליצור עבורם שגרה. שגרה של לימודים, חברים ונורמליות. אבל שגרה שתלווה בדאגה לביטחונם”.

"משרד החינוך פועל מול הרשויות ומנהלי בתי הספר כדי לבדוק ולאתר פתרונות בטוחים להפעלת מוסדות הלימודים. זה לא פשוט אך אנו מרכזים מאמץ בכדי שכמה שיותר תלמידים יתחילו את השנה כסדרה. שנת הלימודים תפתח רק במקום שבו יהיה ברור שילדינו בטוחים”.

אתמול (ב') סייר שר החינוך שי פירון וצוות משרדו בדרום ונפגש עם ראשי הרשויות ומנהלי מוסדות הלימוד על מנת לנסות ולהסדיר את נושא פתיחת שנת הלימודים.

כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, פנו אמש ראש מועצה אזורית חבל יבנה, משה ליבר, וראש מועצה אזורית נחל שוק, אלי אסקוזידו, במכתב למפקד פיקוד העורף, האלוף אייל איזנברג ולשר החינוך, שי פירון בבקשה להוסיף את נתיבי הסעות התלמידים לבתי הספר לעקבת ההגנה של כיפת ברזל.

במכתב מציינים ראשי המועצות כי "המצב בימים אלה לא מבטיח את פתיחתה של שנת הלימודים, אולם אנו רואים בפתיחת שנת הלימודים במועדה ערך חשוב שמעיד על חוסנה של המערכת האזרחית נוכח מתקפת הרקטות המתמשכת. אנו נוקטים בכל הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את שלום תלמידנו, לרבות הכשרת המקלטים, הכנת סגל ההוראה, תכנון תרגילי התגוננות לימי הלימודים הראשונים וליווי הסעות".

עם זאת, הם מדגישים כי "אנו מזהים את נקודת התורפה העיקרית במערכת ההסעות אשר שוהה לאורך זמן על הכבישים אשר כיום אינם נכללים בעקבת ההגנה של מערכת כיפת ברזל. את המוטל עלינו- אנו עושים. אנו פונים אליך בבקשה בנושא שבידי צה"ל: אנו מבקשים שבימי הלימודים, כל עוד מתקיים ירי רקטי לעבר יישובי הדרום, יש להכניס את נתיבי ההסעה של התלמידים לעקבת ההגנה של כיפת ברזל. מענה זה נדרש לקיימו בכל שעות ההסעה ועבור כלל נתיבי ההסעה. אנו רואים בכך תנאי הכרחי, בתוך במעטפת הכוללת, אשר תאפשר לנו לגייס את כלל ציבור ההורים למשימה החשובה של פתיחת שנת הלימודים בזמנה".