אביתר סלונים מבקש עזרה משפטית מאוסטרליה

אביתר סלונים, עצור מנהלי מאז קיץ 2015, פנה באמצעות הוריו לשגרירות אוסטרליה וביקש עזרה משפטית. זאת מכיוון שהוא מחזיק דרכון אוסטרלי.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/01/16 16:06 יא בשבט התשעו

אביתר סלונים מבקש עזרה משפטית מאוסטרליה
shutterstock, צילום: shutterstock

אביתר סלונים, שנעצר מנהלית בחודש אוגוסט 2015 בחשד למעורבות בטרור יהודי, פנה באמצעות הוריו לשגרירות אוסטרליה ובקש את עזרתה מתוקף היותו מחזיק בדרכון אוסטרליה. לדברי ההורים, מאז שבנם נעצר, לא מתנהל נגדו משפט ואין שום הסבר למעצרו.

"אנחנו אזרחים אוסטרליים ולכן פונים אליך כדי להביע את הזוועה והדאגה בטיפול הלא צודק שניתן לאזרח אוסטרלי", נכתב בפנייתם של ההורים לשגרירות. "הבן שלנו לא ביצע פשע ולא מגיע לו להיות מאחורי סורג ובריח. אנא סייע למשפחתנו בכל דרך שאתה יכול, כדי שישראל תמלא את חובתה המוסרית והדמוקרטית".

סלונים נעצר בקיץ לאחר רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. יחד איתו נעצרו גם מרדכי מאייר ששוחרר לפני כשבועיים, ומי שנחשב ליעד נוסף ומרכזי בשב"כ, מאיר אטינגר. נגד השניים נטען כי הם חברים בהתארגנות מחתרתית אסורה, שרוצה להנהיג בישראל שלטון מלוכני ולהפיל את המדינה.

זאב וגילה, הוריו של אביתר, טוענים כי בנם נמצא זמן רב במעצר ללא משפט או חקירה שמאשרת את סיבת המעצר. עוד טוענים ההורים כי לאחר הגשת כתבי האישום בפרשת הרצח בדומא, בהם הואשם עמירם בן אוליאל וקטין נוסף בן 17, הוכח כי לבנם אין כל קשר לאירוע ולפרשיות טרור יהודי. לכן הם מבקשים לשחררו.

בעבר הוגש נגד סלונים כתב אישום לאחר שיידה אבנים על בית של פלסטיני, והוא הורחק בצו מנהלי משטחי יהודה ושומרון. הוריו מספרים כי בעת אירוע הרצח בכפר דומא, היה אביתר יחד איתם בחופשה בצפון, ומאז שהורחק הוא מתעסק בחוות טיפולית, ואין לו קשר לאירועי טרור יהודי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן