אביתר בורובסקי, אב לחמישה מיצהר, נרצח בפיגוע בצומת תפוח

מחבל שהגיע למקום דקר את בורובסקי ופצע אותו פצעים קשים, מד"א קבעו את מותו במקום. ביישוב יצהר אומרים כי "הרצח הוא תוצאה ישירה של הסלחנות כלפי טרור האבנים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/04/13 09:59 כ באייר התשעג

אביתר בורובסקי, אב לחמישה מיצהר, נרצח בפיגוע בצומת תפוח
הצלה יוש, צילום: הצלה יוש

אביתר בורובסקי, בראשית שנות השלושים לחייו ואב לחמישה, נהרג הבוקר (ג') בפיגוע דקירה בצומת תפוח.

מחבל שהגיע למקום כשהוא חמוש בסכין תקף את בורובסקי ופצע אותו פצעים קשים. לאחר מכן חטף ממנו את נשקו - אקדח - וביצע ירי לעבר כוח מג“ב הסמוך למקום. לאחר כדור אחד, המחבל נתקל במעצור באקדח. לוחם מג“ב שהיה בתצפית הגיב בירי לעבר המחבל. לאחר שניות ספורות הצטרף לירי מפקד המחסום - והשניים ניטרלו את המחבל במקום. כוחות מד“א שהגיעו לזירת האירוע נאלצו לקבוע את מותו של בורובסקי.

בורובסקי הוא יליד כפר חסידים, הקטן מבין ארבעה אחים, מתגורר ביצהר עם משפחתו 5 שנים. בנו הגדול בן 7. ביישוב סיפרו היום כי אביתר עבד כשחקן תיאטרון במספר הרכבים, והיה חלק מצוות האבטחה של היישוב יצהר בחברת 'נוף ים'.

”הכתובת הייתה כתובה בדם על הקיר“, אמרו היום ביצהר, ”הרצח הוא תוצאה ישירה של הסלחנות כלפי טרור האבנים והעלייה המתמדת ברף הפיגועים נגד יהודים בכל רחבי יהודה ושומרון. הסרת המחסומים הקבועים בצומת גרמה למספר פיגועים וגבתה חיים, לא בפעם הראשונה. כעת נדרשת תגובה חריפה, כואבת ומשמעותית על מנת למחות את החרפה, וכדי שהתושבים לא ירגישו כי חייהם הפכו להפקר“.

זירת הפיגוע בצומת תפוח, היום (צילום: הצלה יוש)

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בתגובה לפיגוע כי ”הרצח הנתעב הזה הוא תוצאה ישירה של אזלת היד כלפי טרור האבנים, פתיחת המחסומים והמשך ההתייחסות המופקרת לטרור היומיומי בשטח כאל 'הפרות סדר'. על צה"ל ומערכת הבטחון להפנים שהטרור הזה הורג. הממשלה חייבת לשנות דיסקט ולהתייחס לטרור הזה כאל טרור“.

אבי רואה, יו“ר מועצת יש“ע, אמר היום כי ”הפיגוע הוא המשך ישיר להסתה ברשות הפלסטינית וליחס הסלחני לפיגוע זריקות אבנים, כמו גם הדיונים על ’מחוות‘ ושחרור מחבלים, שרק מגבירים את המוטיבציה של המרצחים. ההיסטוריה מוכיחה שדיברוים על נסיגות הם היצרן הגדול ביותר של פיגועים“.