אבו מאזן: ישראל מנסה לחלק את הר הבית, בנט: הוא חזר לימיו כמכחיש שואה

יו"ר הרשות הפלסטינית תקף את ישראל וטען כי היא "מנסה לחלק את הר הבית. בנט בתגובה: מכחיש שואה המעוניין לשכתב ההיסטוריה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/15 19:55 יז בתשרי התשעו

אבו מאזן: ישראל מנסה לחלק את הר הבית, בנט: הוא חזר לימיו כמכחיש שואה
STR, פלאש 90, צילום: STR, פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם הערב (ד') בבניין האומות המאוחדות בניו יורק, ותקף את ישראל, תוך שהוא טוען כי "ישראל מנסה לחלק את הר הבית".

"אני קורא לממשלת ישראל להפסיק עם השימוש הברוטלי בכוח בירושלים, בעיקר בהר הבית. היא הופכת את הסכסוך ממדיני לדתי. קבוצות ישראליות פורצות למסגד אל-אקצה. הם מנסים לחלק את מתחם אל-אקצה בגיבוי ישראלי. הם מנסים למנוע ממוסלמים מלהיכנס בשעות מסוימות לרחבת המסגד. ישראל עושה טעות חמורה כי אנחנו לא נקבל זאת", טען אבו מאזן.

"פלסטין ראויה לקבל הכרה מלאה וחברות מלאה מהאו"ם. המשך הסטטוס קוו לא מקובל יותר. ממשלת ישראל ממשיכה בבנייה והרחבת ההתנחלויות וממשיכה במצור על רצועת עזה. אם מדינות מכירות בפתרון שתי המדינות, למה הן לא מכירות במדינה השנייה? נפעל באמצעים משפטיים כדי ליישם את ההחלטה להכיר בנו. אנחנו לא אוהבים את הפנייה לבית הדין הבינלאומי, אבל התוקפנות מכריחה אותנו לעשות זאת", הוסיף אבו מאזן.

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס לרצח בכפר דומא, ושאל, "הרוצחים שלהם עדיין חופשיים ולא נעצרו. איפה הצדק? איפה הדמוקרטיה? עד מתי ישראל תישאר מעל החוק הבינלאומי? ישראל יורה תחמושת חיה נגד מפגינים בדרכי שלום. איפה רואים זאת בעולם? איך מדינה שטוענת שהיא אי של דמוקרטיה יכולה לקבל את הקיום של חבורות תג מחיר שמאיימות על בני עמנו? האם זה לא הזמן לסיים את אי הצדק הזה? לסיים את הסבל? לפרק את הגדר הפרדה המחסומים? האם זה לא הזמן לסיים את המצור על עזה? לסיים את ההתנחלויות שהורסות את פתרון שתי המדינות? האם זה לא הזמן שאלפי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל יזכו לחופש ולפגוש את משפחותיהם?".

"ישראל עובדת ומשקיעה מאמצים גדולים להרוס את פתרון שתי המדינות", האשים אבו מאזן. "אין תועלת בקיום משא ומתן עם ישראל רק לשם קיום משא ומתן. אני קורא לאו"ם ולמזכל האו"ם לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני. אנחנו זקוקים להגנה שלכם. אנחנו לא יכולים להמשיך את הסטטוס קוו. אני מבקש ומתחנן: אנחנו צריכים את ההגנה הבינלאומית שלכם.

"הסכמי אוסלו היו אמורים להסתיים ב-98, אבל ישראל הפסיקה את נסיגותיה משטחי B ו-C, שהם יותר מ-60% משטחי הגדה, ובמקביל הגבירה את הרחבת ההתנחלויות. ישראל הפרה את כל ההסכמים שנחתמו. ישראל מסרבת לבחון מחדש את ההסכמים הכלכליים כדי לשלוט בכלכלה הפלסטינית. למרות כל זאת ידי מושטות לשלום. אני אומר לעם בישראל שהשלום הוא אינטרס שלכם, שלנו ושל עתידנו ועתידכם. אני מקווה שתתחשבו במציאות", טען בסוף נאומו.

מי שלא אהב, וזאת בלשון המעטה, את נאומו של אבו מאזן, הוא יו"ר הבית היהודי, שר החינוך, נפתלי בנט, אשר הגיב בחריפות לדברים. ״אבו מאזן חזר לימיו הטובים כמכחיש שואה, עם נאום שמשכתב את ההיסטוריה מחדש, וקורא לשחרר מהכלא רוצחי נשים, גברים וילדים יהודים, שהרי הם רק ״רוצים לראות את משפחותיהם״ כדבריו".

"בימים בהם אירופה מתמודדת עם גל פליטים, המזרח התיכון בוער ומתפרק, גם אבו מאזן יחלוף וייזכר כעוד טרוריסט בשמי ההיסטוריה, ואפילו לא המוצלח שבהם. עם ישראל חי", הוסיף בנט.