בעזרת השר: הייצוג הנשי בגוף הבוחר לרבנות הראשית יגדל

שר הדתות מינה עשר נשים מטעמו לגוף הבוחר לרבנות הראשית. ח"כ לביא: "אני שמחה ומברכת על כך שהשר אזולאי השתמש בסמכותו לתקן במעט את הפער".

חדשות כיפה מירב כהן 12/08/18 12:17 א באלול התשעח

בעזרת השר: הייצוג הנשי בגוף הבוחר לרבנות הראשית יגדל
דוד אזולאי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בצעד נדיר אישר שר הדתות, דוד אזולאי את בחירתן של עשר נשים לגוף הבוחר לרבנות הראשית מטעמו. 

הבחירות למועצת הרבנות הראשית יערכו באוקטובר. נשים רבות לא יכולות להתמנות לגוף הבחור כיוון שמתוך 150 נציגים ישנם שמונים רבנים והשבעים הנותרים הם נציגי רשויות. החוק מאפשר לשר הדתות  למנות עוד עשרה נציגים מטעמו. השר, בעידודה של חברת הכנסת עליזה לביא וחברות כנסת נוספות מינה עשר נשים נוספות לגוף הבוחר.

לביא קידמה לקראת סיום מושב החורף הצעת חוק המבקשת להבטיח ייצוג מינימלי של לפחות 20% נשים מקרב נציגי הציבור המרכיבים את הגוף הבוחר. משנדחתה ההצעה פנתה לביא במכתב עליו חתמו למעלה מ-40 חברי כנסת, בבקשה לשר אזולאי שימנה מקרב 10 נציגיו נשים, על מנת לצמצם ולו במעט את הפער הקיים. ח"כ לביא נבחרה לשמש כנציגת האופוזיציה בגוף הבוחר.

עליזה לביא

עליזה לביאצילום: יחצ

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד):  "הרכב הגוף הבוחר כמעט ולא מאפשר ייצוג הולם לנשים המהוות מחצית מהאוכלוסיה, ואני שמחה ומברכת על כך שהשר אזולאי נענה לפנייתי והשתמש בסמכותו לתקן במעט את הפער ולמנות מקרב נציגיו 10 נשים".

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה בירך גם הוא את השר והוסיף: "מצב בו נשים לא מכהנות בתפקידים ברבנות אך מושפעות מאוד מהחלטותיה מחייב ייצוג שלהן בקרב נציגי הציבור הבוחרים את חברי מועצת הרבנות הראשית. זהו צעד נוסף להפיכת הרבנות הראשית למייצגת את העם. אנו נמשיך לעבוד למען מתן ייצוג הולם לכלל חלקי החברה הישראלית, לציונות הדתית ולנשים בגוף הבוחר".

הנשים הנבחרות לגוף הבוחר הן: חיה ברוידא, עו"ד מיכל רוזנבוים, נעמי בריטקוקף, מינה דינה טורנהיים, אדל קוזין,שלהבת חסדיאל, רו"ח הדסה רוזנברג, עו"ד גאולה אבידן, דבורה שטיינברג וטליה הלפר. 

המינויים לגוף הבוחר לרבנות הראשית עלה לכותרות כאשר פורסם כי נציגים מיהודה ושומרון לא יכולו להתמנות אליו בשל חוות דעת של משרד המשפטים לפיה בהעדרו של חוק הרבנות הראשית ביהודה ושומרון לא ניתן להכליל באסיפה הבוחרת נציגי גופים מהאזור