תפעלו למען משה ליאון - תקבלו יום חופש

מכנס סגור של המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון נודע כי יו"ר ההסתדרות בי-ם, דני בונפיל אמר לעובדים: "אאשר יום חופש למי שיפעל לטובת ליאון". ליאון: "דני בונפיל המליץ לעובדים שמבקשים לפעול לטובת משה ליאון לקחת חופש ולא לעשות זאת על חשבון המעסיק שלהם"

חדשות כיפה גלעד כהן 09/10/18 14:40 ל בתשרי התשעט

תפעלו למען משה ליאון - תקבלו יום חופש
המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יו"ר ועד העובדים בעיריית ירושלים, עו"ד אביחי אברהם, לקח אמש (ב') חלק בארגון כנס ופעל לגיוס תמיכה מקרב עובדי העירייה במשה ליאון, אחד המועמדים לראשות העיר - זאת בניגוד להנחיות היועמ"ש לממשלה. כמו כן, בכנס אמר יו"ר ההסתדרות בירושלים, דני בונפיל: "אאשר יום חופש למי שיפעל לטובת מועמדותו של ליאון". כך פורסם היום ב-Ynet.

באירוע סגור שהתקיים במטה של ליאון בשכונת תלפיות, שבו לקח חלק אברהם, השתתף כאמור גם יו"ר ההסתדרות בבירה בונפיל, שכבר הודיע על תמיכתו בליאון. במהלך האירוע אמר בונפיל לעשרות עובדי העירייה שנכחו במקום: "אני מצפה מכל אחד מכאן לתת עבודה ולהביא רשימת מצביעים. אם אתם צריכים לצאת לחופש כדי לעשות את זה - מותר לי לבקש עבורכם חופש, לא קרה כלום".

עוד אמר בונפיל לעובדים בכנס הסגור: " אני מודיע לכם חבר'ה, יש לנו מחשב. זה לא איום חס ושלום, אבל יש לנו מחשב, אנחנו יודעים בדיוק כל אחד מה עשה. אז מי שלא יכול (לפעול למען הבחירות - ע.ט) מעכשיו אני אומר לכם, אני משחרר אותו. אבל מי שמביא רשימה קחו יום חופש אם צריך - על החופש הזה נקבל בתמורה פי עשרה". 

בחוזר מנכ"ל מיוחד שהוציא היועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות באפריל האחרון, נכתב: "נאסר על נבחרי הציבור ועל עובדי הרשות לעשות שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכי מערכת הבחירות. שימוש מעין זה כאשר הוא נעשה בקשר עם תעמולת בחירות מהווה עבירה פלילית".

עו"ד אביחי אברהם מסר בתגובה: "צר לי כי יש מי שמנסים לרכוב על גבי ועל גב העובדים מתוך מניעים זרים ומטרות פוליטיות. חברי ועד ארגון עובדי העירייה אינם עושים כל שימוש במשאבי הרשות שומרים על הנחיות של היועץ המשפטי ושל חוזר המנכ"ל קלה וכבחמורה. "כל פעולותיי נעשות תמיד כדין ומעולם לא חרגתי מהנחייה זאת או אחרת. עובדי העירייה מקפידים על פי הנחייתי שלא לקחת חלק בתעמולת בחירות מכל סוג שהוא, שלא להשתמש במתקני ובמשאבי העירייה לא בזמן עבודתם וכמובן שאף לא לאחר שעות עבודתם".

מטעם משה ליאון נמסר בתגובה: "דני בונפיל ראוי לכל שבח על כך שהמליץ לעובדים שמבקשים לפעול לטובת משה ליאון לקחת חופש ולא לעשות זאת על חשבון המעסיק שלהם או על חשבון משאבי הרשות. חשוב לציין עוד, כי דני בונפיל אינו המעסיק שלהם ואין הוא זה המעניק חופשות לאותם עובדים".