תערוכה חדשה תציג את חתימתו המקורית וכתבי יד נדירים של הרמב"ם

מניו יורק, לונדון, פריז וגם ירושלים יגיעו בקרוב כתבים שונים של אחד מענקי היהדות, רבי משה בן מימון, למוזיאון ישראל. מנכ"ל המוזיאון: "הזדמנות יוצאת דופן להיחשף לכתבי היד החשובים ביותר של הרמב"ם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/18 12:47 כז בכסלו התשעט

תערוכה חדשה תציג את חתימתו המקורית וכתבי יד נדירים של הרמב"ם
משנה תורה" מאויר ומפואר שהועתק בספרד או בפרובנס במאה ה-14, בהשאלת הספרייה הלאומית, ירושלים), צילום: אולג קלשניקוב, מוזיאון ישראל

חתימתו המקורית וכתבי יד נדירים של אחד מענקי העולם היהודי בכל הזמנים, הרמב"ם, יובאו בקרוב במבצע אווירי מרחבי העולם היישר למוזיאון ישראל שבירושלים, שם יציגו את הממצאים בתערוכה מיוחדת.

בתערוכה, שתחל ביום שלישי הבא ותימשך עד סוך חודש אפריל וזכתה לשם "לא קם כמשה: הרמב"ם כתביו וחותמו", תוצג חתימתו המקורת של הפילוסוף, הרופא, פוסק ההלכה והמנהיג, לצד כתבי יד מתקופת חייו במאה ה-12.

חתימתו על כתבים כמו "משנה תורה", ו-"פירוש המשנה", הושאלו למוזיאון ממוסדות יוקרתיים בעולם ובהם: הספרייה הבריטית, לונדון; מוזיאון מטרופוליטן לאמנות, ניו-יורק; הספרייה האפוסטולית של הווטיקן; הספרייה הלאומית של צרפת, פריז; ספריית הבודליאנה, אוניברסיטת אוקספורד, הספרייה הלאומית, ירושלים ועוד.

אחד מכתבי היד של הרמב"ם

אחד מכתבי היד של הרמב"םצילום: ארדון בר חמא, מוזיאון ישראל

במקביל לתערוכה, שתיפתח ב-11.12.18 ותינעל ב-28.4.19, תוצג תערוכה נוספת בשם "לא קם כמשה: מראשית הדפוס ועד עידן הדיגיטל", ובה ספרים נדירים כגון: דפוס ראשון של "פירוש המשנה", תרגומים ללטינית של כתבי הרמב"ם מראשית תקופת הדפוס, מסמכים המתארים את חגיגת 800 שנה להולדת הרמב"ם בספרד ובמצרים ועוד. כמו כן, ייערך בשבוע הבא כנס מיוחד בהנחייתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, ואנשי אקדמיה רבים.

מנכ"ל מוזיאון ישראל פרופ' עידו ברונו: “התערוכה מהווה הזדמנות יוצאת דופן להיחשף לכתבי היד החשובים ביותר של הרמב"ם שמגיעים לראשונה למוזיאון ישראל. אוצרות התרבות האדירים האלה, המלווים בתצוגה מיוחדת של פרקי חייו, מאפשרים למבקר התבוננות מעמיקה בהשפעתו המקיפה של פילוסוף, איש אשכולות, מדען, רופא, חוקר ומנהיג, מאז ימי הביניים ועד ימינו”.

יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית, דוד בלומברג: "לכבוד הוא לספרייה הלאומית להציג במוזיאון ישראל, הנודע באוספיו המרשימים והגדולים, את כתב-היד של פירוש המשנה שבבעלות הספרייה הלאומית וכתבי-יד נוספים שלה". בלומברג גם ציין את תרומת 'קרן מיימונידס' שפעילותה ותרומתה מאפשרים לשני המוסדות הלאומיים לקרב את הציבור הרחב אל הרמב"ם - מן האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות, מגדולי הפוסקים בכל הדורות ומחשובי הפילוסופים בימי-הביניים שהיה גם איש אשכולות, מדען, רופא, חוקר ומנהיג".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן