תעמולה פרו-פלסטינית ואנטישמית": המשקיפים בחברון שוב על המוקד

על רקע הטענה כי הארגון הבינלאומי TIPH קיים מפגשים וסיורים משותפים עם ארגון שוברים שתיקה, קראו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת לגרשם מישראל, "קוראים לממשלה להודיע על סיום מנדט הארגון בחברון כבר בסוף דצמבר הזה!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 09:59 י בטבת התשעט

תעמולה פרו-פלסטינית ואנטישמית": המשקיפים בחברון שוב על המוקד
משקיפי ארגון TIPH, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

כוח המשקיפים הבינלאומי בחברון, TIPH, קיים פגישות עם ארגון שוברים שתיקה ואף הוביל עם ארגון השמאל הקיצוני סיורים משותפים בעיר, כך פורסם היום (שלישי) ב'ישראל היום'. בעקבות הפרסום קראו במערכת הפוליטית לגרש את המשקיפים מישראל.

לפי הדיווח, מנכ"ל שוברים שתיקה, יהודה שאול, קיים פגישות במשרדי ארגון המשקיפים בחברון עם מפקד הכוח, איינר ג'והנסון. כתוצאה מקשר זה החלו הצדדים להוציא במשותף סיורים לדיפלומטים ולפעילי שמאל.

באחד מהסיורים התרחשה התקרית שבה סטר בכיר בכוח הבינלאומי לילד תושב היישוב היהודי בחברון, אירוע שלאחריו הוא הוברח מהארץ.

חברי השדולה בישיבה

חברי השדולה בישיבהצילום: שדולת ארץ ישראל

עוד נמסר כי TIPH מימן והפיץ ספר בשם "חברון וסביבתה", בו עוותו חלקים מרכזיים מההיסטוריה של העיר, וביניהם הטבח הערבי ביהודי העיר בתרפ"ט. במקום זאת, הוצגה בו גרסה מסולפת שלפיה הנרצחים היו מהגרים ואילו משפחות יהודיות שורשיות קיבלו הגנה מצד ערביי חברון.

ראשי שדולת א"י בכנסת, חברי הכנת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' קראו לגרש את הכוח מישראל, "בעקבות חשיפת קשרי טי"פ עם שוברים שתיקה, והעיסוק האקטיבי והאובססיבי של כח המשקיפים בתעמולה פרו-פלסטינית, אנטישמית, מכפישה ושקרית כנגד ישראל, בניגוד מוחלט למנדט הכח - אנו שבים וקוראים לממשלה לעשות את המתבקש ולהודיע על סיום מנדט טי"פ בחברון כבר בסוף חודש דצמבר הזה!".