תנועת רגבים: "חוק ההסדרה צודק ומוסרי – אנו גאים בקידומו"

בתנועה הגיבו לכתבה בידיעות אחרונות, שבה נטען כי הארגון מעורב בקידום חוק ההסדרה בשל הפתרון שהוא נותן לבתים בהם מתגוררים דמויות מהארגון. "אם ידיעות אחרונות יוצא נגדנו בכתבה מסולפת ומכפישה - כנראה שעשינו משהו ממש טוב", נאמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/18 09:46 כה בסיון התשעח

תנועת רגבים: "חוק ההסדרה צודק ומוסרי – אנו גאים בקידומו"
צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

"כנראה שאנחנו עושים את הדבר הנכון", כך אמרו הבוקר (ו') בתנועת רגבים בתגובה לכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות, שבה נטען כי התנועה מעורבת בקידום חוק ההסדרה בשל הפתרון שהוא נותן לבתים בהם מתגוררים דמויות מהארגון.

בכתבה נטען כי תנועת רגבים יזמה וקידמה את חוק ההסדרה, במטרה לתת פתרון אישי לבעיות סטטוטוריות הקיימות בבתים בהם מתגוררים מספר דמויות שעבדו בארגון בעבר ובהווה. 

"ה'חשיפה' כי רגבים הינה מיוזמי חוק ההסדרה, מהווה עבורנו מקור לגאווה וסיפוק. אם ידיעות אחרונות תוקף אותנו בכתבה מסולפת ומטעה, כנראה שאנחנו עושים את הדבר הנכון", הגיבו ברגבים. "המידע שנמסר באופן מגמתי, נועד לפגוע במאבק הצודק של התנועה למימוש חוק ההסדרה, שעבר ברוב דמוקרטי בכנסת ישראל".

בתנועה ציינו כי היא פועלת לקידום אכיפת חוקי התכנון והבניה באופן שוויוני בכל אזורי הארץ, ומשכך, במקרים של כשל קולוסאלי בהתנהלות המדינה, היא פועלת גם להסדרה של בניה לא חוקית – ובלבד שלא יהיה בכך בכדי לפגוע באינטרסים חיוניים של מדינת ישראל. ביטוי לכך ניתן לראות במסמך המדיניות 'מבחן הנגב' הנוגע להסדרת התיישבות הבדואים בנגב. בין השאר פועלת רגבים לקידום תכניות מתאר המסדירות בניה ביישובים בדואים ודרוזים שביחס אליהם המדינה החליטה שהיא מעוניינת בהסדרתם". 

עוד נאמר כי "חוק ההסדרה, כשמו כן הוא – נועד להסדיר, על פי חוק, מציאות הקיימת בהתיישבות ביו"ש, של אלפי יחידות דיור, שרובן ככולן נבנו ע"י המדינה או במעורבות עמוקה שלה, חלקם לפני עשרות שנים.

"לאחר שנים רבות של הזנחת הבעיה מצד רשויות המנהל האזרחי, כל בר דעת מבין כי אין שום התכנות מעשית ומוסרית להריסת בתיהם וחייהן של אלפי משפחות. חוק ההסדרה מאפשר מתן מענה חוקי והגיוני המעניק צדק לכל הצדדים, וקובע מתן פיצוי הולם לבעלי קרקע, ערבים כיהודים, אשר יוכיחו כי בתים אלו נבנו על קרקעות שלהם במעורבות של המדינה וזרועותיה".