תנועת עזרא הוציאה טיול בניגוד לנהלים וביטלה אותו ברגע האחרון

בתנועת הנוער הודו כי הטיול כמעט יצא ללא אישורי הורים וללא ליווי רפואי כנדרש בנהלי משרד החינוך והתנועה. בעקבות פניית חדשות כיפה, הדגישו בעזרא כי "כל טיולי ההכנה נעצרו והוצאתם יותנו באישור סמזכ"ל התנועה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 02/04/19 15:38 כו באדר ב'

תנועת עזרא הוציאה טיול בניגוד לנהלים וביטלה אותו ברגע האחרון
שמורת פורה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

תנועת הנוער עזרא עצרה היום (ג'), כך עלה מפניית חדשות כיפה, את כל טיולי ההכנה לפסח וחידדה את נהליה. זאת על רקע טענותיה של אמא לחניכה בראיון לכאן רשת ב', כי בתנועה הוציאו טיול הכנה לפסח ללא אישור ובכך סיכנו את חייה וחיי חבריה. בתנועה הודו כי בוצעו תקלות וברגע שהבינו זאת, הורו מיד לבטל את הטיול עוד לפני שהחל.

"חשבתי שאסון צפית היה יום הכיפורים של טיולי הנוער וגיליתי שלא קרה שום דבר", אמרה ד"ר רבקה נריה בן שחר, שבתה היתה אמורה לצאת לטיול הכנה, בשבוע שעבר, לקראת טיול אחד מהסניפים בירושלים שתוכנן לחופשת פסח באזור בית קמה שליד באר שבע.

לדבריה, "מסתבר שלטיול הכנה לא צריך אישור. 4 חבר'ה בני 17 ואחד בן 18 יצאו בלי תיק עזרא ראשונה, בלי נשק ובלי אישור לטיול בדרום אחרי גשמים ובכמעט מלחמה". עוד ציינה כי התקשרה מספר פעמים להנהלת התנועה ורק כשפנתה לכלי התקשורת, "הורו בעזרא לילדים לעצור את הטיול. אבל הם לא עשו את זה. המשיכו עוד 3 שעות עד שנתקעו בבוץ ונאלצו לחזור בצעדה על כביש 40".

החניכים בסיום הטיול

ארכיון: חניכי עזרא בסיום טיול. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: דוברות עזרא

גורמים בעזרא אמרו לחדשות כיפה כי הם מודים שהיתה תקלה בארגון הטיול, שכללה בין היתר את הוצאתו ללא אישור מצד ההורים. לצד זה הוסיפו כי התייחסו ברצינות לטענותיה של ד"ר בן שחר, ערכו בירור בנושא ומיד כשהבינו שחלה טעות, ביטלו את הטיול עוד בטרם חלה התערבות מצד התקשורת. כמו כן אמרו הגורמים כי ליווי נשק נצרך רק לפי שיקולים מסוימים כמו מיקום הטיול.

יש לציין כי גם לאחר האסון בנחל צפית, לא על כל טיול צריך לקבל אישור ממשרד החינוך והמקרה הזה, שבו טיילו 4 מדריכים ובוגר נוסף של התנועה, היה אחד מהם, כפי שגם אמה של הנערה ציינה בדבריה.

בתנועת עזרא הגיבו לטענות ואמרו כי הם "מקפידים על כל הנחיות חוזר מנכ"ל, ועל הנחיות פנימיות של התנועה המחמירות לעיתים אף יותר, ואמנם ברגע שנודע לנו כי הטיול יצא שלא על פי הנהלים המחייבים, הטיול בשמורת הטבע נחל פורה הסמוכה לבית קמה בוטל עוד בטרם הגיעו המטיילים לתחילת המסלול.

"אנו מודים לאמא על הפניה ועל ערנותה,  אנו רואים בהורים שותפים מלאים לעשייתנו החינוכית וצועדים איתם יד ביד כדי לבנות ערכים משתופים בחניכי התנועה. בתנועה הוחלט בעקבות המקרה לחדד ולרענן נהלים לקראת יציאה לטיולים ונמשיך להקפיד עליהם קלה כבחמורה". עוד נמסר על ידי התנועה כי "הוחלט לעצור את טיולי ההכנה, ושכל טיול הכנה חייב לעבור אישור של סמזכ"ל התנועה".