התעוררות נגד ערוץ 20: מכתב התראה לפני הגשת תביעה

על רקע תחקיר הערוץ שקישר בין עופר ברקוביץ לקרן החדשה לישראל, החליטו בתנועתו לעבור למישור המשפטי, "בעל השליטה בערוץ 20 תרם לקמפיינים קודמים של יריבו הישיר של מרשנו, השר זאב אלקין" ערוץ 20: "עד כה לא קיבלנו שום מכתב"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 21:10 יח בתשרי התשעט

התעוררות נגד ערוץ 20: מכתב התראה לפני הגשת תביעה
אלקין וברקוביץ', צילום: פלאש 90, מרים אלסטר ושרון גבאי

אחרי פרסום כתבה בערוץ 20 כנגד תנועת התעוררות והמועמד המוביל עופר ברקוביץ, תוך ניסיון לקשר אותו לקרן החדשה לישראל ושימוש בטענות ״כמה ממתנגדיו״ לפי דברי הכתבת, החליט היום המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ באופן חריג לא להבליג ולפעול ברמה המשפטית. ערוץ 20 בתגובה כי לא הוגשה בפניהם התראה שלפני תביעה מצד תנועת התעוררות" 

בהתראה לפני נקיטת הליכים בגין פרסום לשון הרע שנשלחה ע״י עו״ד ענר חפץ ממשרד יגאל ארנון ושות׳ למר שכי פרנץ, מנכל ערוץ 20 לפני שעה קלה נכתב כי ״אתמול פורסמה בערוץ 20 כתבה שכותרתה "מי מממן את מועמד השמאל לראשות עיריית ירושלים". מדובר בכתבה רצופה שקרים מפגיעים, אשר מסתיימת בקביעה עובדתית שקרית חמורה במיוחד, בזו הלשון: "אין ספק שברקוביץ נתמך על ידי ארגוני שמאל ובכללם ארגוני שמאל קיצוני".

במכתב התייחס עורך דינו של ברקוביץ לתוכן הכתבה "קצרה היריעה מלהתייחס לכל אחת מהאמירות השקריות שנכללו בכתבה"  ושלל את טענת הערוץ שהתקיים מפגש בין נציגי התעוררות לבין ראש ממשלת הראשות הפלסטינית. "הייתה למעשה משלחת רב מפלגתית, שכללה, בין היתר, את צעירי הליכוד, והתקיימה לפני כעשור". 

במכתב הבהיר עורך הדין "הקביעה השקרית לפיה מרשינו נתמכים על ידי ארגוני שמאל ובכללם ארגוני שמאל קיצוני, מייחסת למרשינו פעילות אסורה על פי דין (קבלת תרומה אסורה מתאגיד). מדובר אפוא בשקר מפגיע חמור במיוחד, המסב למרשינו נזקים כבדים."

המכתב התייחס להתנהלות הערוץ ולכתביו מול פעילי התנועה: "נציגי סיעת התעוררות בירושלים קיימו סדרה של שיחות עם הכתבים ועורכי הערוץ במטרה להפריך את השקרים המוצגים בכתבה. לתדהמתם, נמסר להם כי לא משנה אם יש אמת בתגובות, אם לאו, מכיוון ש"התקבלה הנחייה מלמעלה" לשדר את הכתבה. כמובן שבכוונת מרשינו לעשות שימוש בכל תמלילי השיחות וההתכתבויות עם עובדי ערוץ 20, אם הם יאלצו לנקוט נגדכם בהליכים משפטיים"

במכתב ההתרעה לפני תביעה הדגיש עו"ד ארנון: "מרשינו לא נתמכו מעולם על ידי ארגוני שמאל כלשהם, ובכלל זה לא נתמכו ולא נתמכים על ידי הקרן החדשה לישראל. מרשינו מקפידים לדווח למבקר המדינה על כל מקורות המימון שלהם, לרבות הלוואות שניתנו לסיעה, בהתאם להוראות החוק והנחיות מבקר המדינה. כל טענה אחרת, היא שקר גס המהווה לשון הרע, שכל מטרתה לפגוע ולהזיק למרשינו במסגרת מערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים. מרשתנו לא יבליגו על הפצת הפרסומים הכוזבים ועל הפגיעה בשמם הטוב שלא כדין". 

עוד צוין במכתב הקשר בין בעל השליטה בערוץ לבין מתחרהו של ברקוביץ והחשד לתרומה אסורה מתאגיד: "לא למותר לציין כי על פי פרסומים בכלי התקשורת, בעל השליטה בערוץ 20 (באמצעות חברה זרה המאוגדת באיי הבתולה) הוא מר יצחק (ויצ'סלאב) מירילשוילי. על פי אתר מבקר המדינה, מר מירילשוילי תרם לקמפיינים קודמים של יריבו הישיר של מרשנו במערכת הבחירות הנוכחית, השר זאב אלקין. אנו תקווה כי "ההנחייה" שהתקבלה לשדר את הכתבה השקרית דנן (כך לדברי עובדי הערוץ), לא הגיעה מבעלי השליטה בערוץ, שאם כך הדבר, מדובר במעשה חמור ביותר, המהווה בין היתר, תרומה אסורה מתאגיד."

 הדרישה של תנועת התעוררות לערוץ 20 היא להסיר באופן מידי את הכתבה השקרית מאתר הערוץ, ולפרסם לאלתר התנצלות והבהרה לפיהן הפרסום אינו נכון, ומשולל כל בסיס. "אם לא תיענו לדרישות אלו, יאלצו מרשינו לנקוט נגדכם בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם בהתאם להוראות הדין, לרבות הגשת תביעה כספית בגין הנזקים החמורים שנגרמו למרשנו, ופנייה למבקר המדינה על מנת לבדוק האם פרסום הכתבה מהווה תרומה אסורה מתאגיד למערכת הבחירות של השר אלקין."