תנועת הליכוד דחתה את עתירתו של גלעד שרון

בית הדין של מפלגת השלטון החליטה לדחות את עתירתו של גלעד שרון להתמודד על מקום המשוריין לנציג הנגב בבחירות המקדימות למפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/19 12:04 יח בשבט התשעט

תנועת הליכוד דחתה את עתירתו של גלעד שרון
גלעד שרון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בית הדין של הליכוד החליט שלא לאפשר לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, להתמודד בבחירות המקדימות לרשימה במשבצת המשוריינת לנציג מחוז הנגב. 

שופטי בית דין דחו פה אחד את עתירתו של שרון נגד ההחלטה שלא לקצר עבורו את פרק הזמן המינימלי לחברות כך שיוכל להתמודד בפריימריז במפלגה, על אף שבעבר קיצרו את מועדי חברותם של מועמדים בעלי מעמד ציבורי כמו הכלכלן ד"ר שלמה מעוז וכוכב הכדורסל טל ברודי. 

נשיא בית הדין, עו"ד מיכאל קליינר הסביר: "שינוי העמדה הליברלית הגורפת שהיתה נהוגה בעבר בנוגע לקיצורי פז"מ החל כבר בבחירות המוניציפליות האחרונות, והוא אינו חורג ממתחם הסבירות. ודאי לא במידה המצדיקה שבית הדין יפקיע לידיו את הסמכות הנתונה על פי החוקה בידי ראש התנועה". 

חבר בית הדין, עו"ד יצחק בם, ציין בחוות דעתו כי נתניהו רשאי היה גם לשקול שיקולים הנוגעים לחלקו של גלעד שרון בתכנון ההתנתקות, "עברו הפוליטי והציבורי של המועמד והיותו שותף פעיל לתכנון ועיצוב של אחד האסונות הקשים שניחתו על ישראל במאה ה-21 הנם שיקולים לגיטימיים שהיו"ר מוסמך לשקול בבואו לקבל החלטה האם להסכים לבקשתו לקיצור תקופת ההכשרה". 

ד"ר שלמה קרעי, מועמד המחנה הלאומי במחוז נגב,  מגיב על החלטת בית הדין של הליכוד לפסול את גלעד שרון מלהתמודד לרשימת הליכוד לכנסת: "מברך את בית הדין שמנעו מאדריכל ההתנתקות, שגירש יהודים מביתם וגרם לריסוק הליכוד, להרוס את הליכוד בפעם השניה. חברי מרכז הליכוד מאמינים בערכים ולא בשם משפחה זה או אחר. בית הדין עשה היום צדק עם ערכי הליכוד".