"עם ישראל דורש ניצחון": הפגנות ברחבי יו"ש

בעקבות המצב הביטחוני ורצף הפיגועים, תושבים רבים ברחבי יהודה ושומרון יצאו להפגין לאורך כביש 60. תושבי הישוב גבעת אסף בו אירע הפיגוע היום קראו לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה ושר הביטחון

חדשות כיפה גלעד כהן 13/12/18 17:20 ה בטבת התשעט

"עם ישראל דורש ניצחון": הפגנות ברחבי יו"ש
הפגנה מחוץ לגבעת אסף, צילום: הותר לשימוש

תושבים רבים מפגינים כעת במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, זאת בעקבות פיגוע הירי הבוקר בגבעת אסף והאירועים הביטחוניים האחרונים. התושבים קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו להיפגש עימם. 

הפגנות נספרו לאורך כביש 60, גם מחוץ לגבעת אסף, היישוב בו אירע פיגוע הירי היום (ה') בו נהרגו שני לוחמי צה"ל. גם דרומית לירושלים, לאורך כבישי הר חברון, בבית חגי, עשהאל ועתניאל מתקיימים כעת הפגנות. בדרום הארץ, תלמידי ישבת נווה חוסמים כעת את מעבר כרם שלום לשני הכיוונים עם צמיגים בוערים. באחת ההפגנות ביהודה ושומרון נעצרו 22 מפגינים, בניהם קטינים כבני 15, ו16 עצורים כעת בתחנת בנימין. 

בישוב גבעת אסף אומרים כי לפני שבע שנים הודיעה המדינה על כוונתה להסדיר את המקום, אך בפועל הרשויות אינם מאפשרות לקיים בגבעת אסף חיים נורמליים. כעת היישוב דורש להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה על מנת לאפשר להוסיף חיים במקום שנגדעו.

הפגנה בגבעת אסף

הפגנה בגבעת אסףצילום: הותר לשימוש

תלמידי ישיבת נווה חוסמים את מעבר כרם שלום

תלמידי ישיבת נווה חוסמים את מעבר כרם שלוםצילום: הותר לשימוש

כזכור, מוקדם יותר היום ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לתושבי יהודה ושומרון לצאת הערב להפגין על כביש 60, הציר הראשי החוצה את יהודה ושומרון מצפון לדרום, בתגובה לפיגוע בגבעת אסף הבוקר ולרצף הפיגועים האחרון. לדברי סמוטריץ', "אם יש פיגועים אין ערבים בצירים. החיים שלנו קודמים לאיכות החיים שלהם". בנוסף, מפלגת האיחוד הלאומי הציבה אולטימטום לראש הממשלה, והודיעה כי אם ציר 60 לא ייסגר לתנועת פלסטינים ולא יעבור החוק להסדרת שכונות ומאחזים ביישובים ביו"ש - היא תפרוש מהממשלה.

צילום: הותר לשימוש

העצורים

העצוריםצילום: הותר לשימוש

צילום: הותר לשימוש

 

תלמידי ישיבת נווה חוסמים את מעבר כרם שלום

תלמידי ישיבת נווה חוסמים את מעבר כרם שלוםצילום: הותר לשימוש