תכנית "מאמינים במשטרה" נסגרת ומתמזגת עם משטרת ישראל

התכנית, שהוקמה במטרה לגייס שוטרים דתיים ולשפר את תדמית המשטרה בעיני הציבור הדתי לאומי, תיסגר לאחר 7 שנים ותועבר לאחריות משטרת ישראל. המייסד נחי אייל: "בוגרי התכנית מביאים עמם את רוח השליחות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 10:00 ז באב התשעח

תכנית "מאמינים במשטרה" נסגרת ומתמזגת עם משטרת ישראל
עוברת לאחריות המשטרה. תכנית מאמינים במשטרה, צילום: צילום מתוך סרטון תדמית של התכנית

7 שנים לאחר שהוקמה, במטרה להכשיר שוטרים דתיים, תכנית "מאמינים במשטרה" תיסגר במתכונתה הנוכחית ותהפוך לחלק ממערך משטרת ישראל. כך הודיע אמש (רביעי) מייסדה נחי אייל.

"בעקבות הצלחת התכנית", כתב אייל בפייסבוק, "החליטה משטרת ישראל להטמיע את התכנית במערכותיה ומעתה תופעל התכנית הייחודית על ידי המשטרה".

עד כה הכשירה התכנית 106 שוטרים בתפקידים שונים כמו בילוש חקירה וסיור ו-8 מתוכם אף הוסמכו לתפקידי קצונה. במסגרת התכנית עברו חניכיה, מלבד הכשרה מקצועית, גם תכני יהדות המוכוונים לשירות שוטר דתי במשטרה.

יקח אחריות על התכנית שבראשה עמד בעבר. הרב ברכיהו

יקח אחריות על התכנית שבראשה עמד בעבר. הרב ברכיהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מי שעמד בראש התכנית בשנותיה הראשונות היה הרב רמי ברכיה, כיום רב המשטרה בדרגת ניצב משנה. עם העברת התכנית לאחריותה המלאה של משטרת ישראל, יפקח עליה הרב ברכיהו.

אייל, שהקים את המסגרת הייעודית לציבור הדתי לאומי בשנת 2011, הוסיף כי "תכנית 'מאמינים במשטרה' צמחה מתוך משבר. התכנית העניקה לשוטר הדתי כלים שיאפשרו לו למלא את משימותיו תוך מתן מענה לצרכי הדת. אני גאה בכך שלתכנית היה חלק משמעותי בטיוב כוח האדם ובשיפור תדמית המשטרה בעיני הציבור הדתי".

עוד אמר כי "בוגרי התכנית המשולבים בתחנות המשטרה ברחבי הארץ מביאים עמם את רוח השליחות ותודעת השרות לאזרח מתוך עולם ערכים מובנה ומוצק. אני משוכנע שהם ימשיכו להוות דוגמא ומופת לבני הציונות הדתית שילכו בעקבותיהם".